Előfizetői tartalom

Plázabirodalom Európában

Portfolio
A felépített négyzetmétereket tekintve a kereskedelmi láncok a legnagyobb ingatlanfejlesztők Európában. Egyelőre a kereskedelmi ingatlanfejlesztés Nyugat-Európában is virágzik, a JLL elemzése szerint a közeljövőben a növekedés motorja Közép-Kelet-Európa és Törökország lesz. Ezen belül Moszkva és Isztambul rendelkezik a legnagyobb potenciállal. Az elmúlt tizenöt évet tekintve a Kelet-Közép-Európában a rendelkezésre álló jövedelem ugrásszerűen nőtt, ezzel egy időben viszont kevés megfelelő retail termék volt jelen a piacon. A szerencsés konstelláció miatt a régió ideális terep volt a kiskereskedelmi cégek és retail fejlesztők számára.

Az első fecskék. Az első fecske Kelet-Európában az Ikea volt, első áruházát Budapesten nyitotta 1990-ben, majd Prágában és a lengyelországi Poznanban terjeszkedett 1991-ben, illetve 1992-ben Pozsonyban. Az Ikea első oroszországi áruházát csak 2000-ben nyitotta, ugyanakkor mára Oroszország egyike a bútorgyártó három legdinamikusabban fejlődő piacának a két hatalmas fogyasztó...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés