A Meta AI chatbotja, amely 2023 szeptemberében debütált, gyártó más alkalmazásainak felületén keresztül működik. A vállalat áprilisban a Facebook, Instagram, WhatsApp és Messenger keresési funkcióját is lecserélte a chatbotra.
Ez lesz az az év, amikor egy rendkívül intelligens és személyre szabott AI-asszisztens több mint 1 milliárd embert ér el, és azt várom, hogy a Meta AI lesz a vezető mesterségesintelligencia-asszisztens
- mondta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója idén januárban, utalva arra, hogy a Meta AI a konkurens fejlesztők chatbot-megoldásaitól eltérően a cég már meglévő alkalmazásaiba integrálva elérhető.
Jelenleg a Meta AI csak egy weboldalon és a vállalat alkalmazásain keresztül érhető el, szemben olyan versenytársakkal, mint a ChatGPT vagy a Perplexity.
A vállalat az alkalmazás bevezetése mellett tervezi egy fizetős előfizetési szolgáltatás tesztelését is a Meta AI-hoz, hasonlóan az OpenAI, a Microsoft és a vagy éppen az Anthropic gyakorlatához. Susan Li pénzügyi igazgató szerint egyértelmű monetizációs lehetőségek rejlenek a fizetős ajánlásokban és a prémium szolgáltatásokban.
A Meta AI jelenleg körülbelül 700 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik, ami jelentős növekedés a decemberi 600 milliós adathoz képest.
Az elemzők szerint azonban nehéz összehasonlítani a használati adatokat a versenytársakéval, mivel az nem önálló alkalmazásként működik.
A Meta törekvései nem példanélküliek: a Google tavaly mutatta be a Gemini AI-chatbot alkalmazását, az Elon Musk által vezetett xAI pedig januárban jelentette be, a vállalat Grok nevű AI modelljéhez készült appot.
A Meta számára a mesterséges intelligencia területe az egyik legnagyobb fókuszt jelenti az idei éveben. Pár napja egy olyan pletyka is szárnyra kapott, hogy a vállalat 200 milliárd dollárt fektetne be AI-fejlesztéshez használható adatközpontok építésébe, hogy lépést tarthassanak a versenytársakkal. Ezeket az értesüléseket azonban a Meta szóvivője spekulációnak nevezte.
Címlapkép forrása: Jonathan Raa/NurPhoto via Getty Images