Lázár János építési és közlekedési miniszter február közepén, egy Szikszón tartott lakossági fórumon tett ígéretet arra, hogy a körforgalomban ideiglenes átalakításával igyekeznek csökkenteni a torlódásokat a környező utakon, amelyeket az M30-as autópálya lezárása eredményezett.
Az arnóti körforgalom ideiglenes átépítésének első a szakemberek március 1-én, szombaton kezdik meg, március 2-án, vasárnap pedig a terület-előkészítési és bontási munkák is elkezdődnek a területen.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium közlése szerint
a munkálatok a jelenlegi forgalmat érdemben nem korlátozzák, de a terelés nagyobb odafigyelést igényel az ott közlekedőktől,
a munkagépek és a munkát végzők -időszakos, eseti- mozgása miatt.
A 2021 októberében átadott M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakasza megsüllyedt, ezért 2024 februárjában le kellett zárni azt. Emiatt a környező, alacsonyabb rendű utakon nagy mértékben növekedett a járműforgalom. A fokozottabb terhelés veszélyes közlekedési helyzeteket és hosszú várakozási időt eredményezett az itt élők, illetve az áthaladók számára.
Ennek enyhítése érdekében az Építési és Közlekedési Minisztérium saját forrásból avatkozik be az arnóti körforgalomban, mely várhatóan felgyorsítja majd a forgalmat, növelve ezzel a csomópont kapacitását, áteresztő képességét. A M30-as autópályán keletkezett hiba a tervezési és kivitelezési munkálatokat végző – a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG alkotta – STR M30 Konzorcium felelőssége, a javítás költségeit - mintegy 5 milliárd forintot – is a Strabagnak kell viselnie.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images