Jennifer Homendy, az NTSB elnöke a Reuters hírügynökségnek nyilatkozva elmondta, hogy részletes adatokat fognak nyilvánosságra hozni a Potomac Tracon-ról, amely a Szövetségi Légügyi Hivatal virginiai terminálradar-megközelítő létesítménye.
A hadsereg mérnöki tesztülete hétfőn kezdte meg a roncsok kiemelését a folyóból, ami a becslések szerint akár egy hétig is eltarthat.
A kimentett roncsdarabokat a Reagan Nemzeti Repülőtér egyik hangárjába szállítják további vizsgálatra.
A baleset miatt a Potomac folyó nagy részét továbbra is csak az engedélyezett hajók használhatják, és a repülőtér két kevésbé forgalmas kifutópályája is zárva marad.
Az NTSB elnöke bejelentette, hogy a vizsgálat kiterjed a korábbi, hasonló incidensekre is a Reagan repülőtér környékén, valamint más olyan területekre, ahol katonai helikopterek és polgári légi forgalom egyaránt jelen van. A hatóság hétfőn fejezi be a légiforgalmi irányítókkal folytatott interjúkat, és megkezdi az American Airlines, valamint az amerikai hadsereg képviselőinek meghallgatását.
Milyen magasságban repült a helikopter?
A nyomozók szombaton közölték, hogy az ütközés pillanatában a CRJ-700-as repülőgép körülbelül 325 láb (99 méter) magasságban repült, plusz-mínusz 25 láb eltéréssel.
Ez arra utal, hogy a katonai Black Hawk helikopter 200 láb (61 méter) felett tartózkodott, ami meghaladja az általa használt útvonal maximális engedélyezett magasságát.
Az NTSB elnöke hangsúlyozta, hogy az adatok a washingtoni radarról származnak, amely öt másodpercenként frissül. A vizsgálat megerősítette, hogy a légiforgalmi irányító körülbelül két perccel a baleset előtt figyelmeztette a helikopter személyzetét az utasszállító gép jelenlétére.
A washingtoni tűzoltóság vasárnap közölte, hogy az ütközésben elhunyt 67 áldozat közül 55-öt sikerült azonosítani. Eközben az áldozatok hozzátartozói közül többen ellátogattak a baleset helyszínéhez közeli folyópartra, hogy lerójják kegyeletüket.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Petty Officer 1st Class Brandon Giles/ U.S. Coast Guard via Getty Images