Légikatasztrófa Washington D. C. felett: senki nem élte túl a balesetet
Globál

Légikatasztrófa Washington D. C. felett: senki nem élte túl a balesetet

Portfolio
Utasszállító repülőgép és egy Sikorsky Black Hawk helikopter ütközött a levegőben az Egyesült Államok fővárosa, Washington D. C. felett, mindkét gép a Potomac folyóba zuhant. A jelentések szerint az utasszállító repülőgépen 60 utas és 4 fős legénység, míg a katonai gépen 3 fős személyzet tartózkodott. A balesetet egy helikopterpilóta szakértő szerint emberi hiba okozhatta, az utasszállítónak volt elsőbbsége. A hírek szerint az utasszállítón több műkorcsolyázó, többek között egy világbajnok műkorcsolyázó házaspár is utazott. Mindeddig 30 holttestet emeltek ki a Potomac folyóból. Nemrégéiben hivatalossá vált: senki sem élte túl a balesetet.
Megosztás

Felvette a kapcsolatot Oroszországgal Donald Trump: egyből ígéretet is tett nekik

Felvette a kapcsolatot Oroszország és az Egyesült Államok a Washingtonban történt repülőgép-katasztrófa miatt, melyben orosz állampolgárok is életüket vesztették.

Felvette a kapcsolatot Oroszországgal Donald Trump: egyből ígéretet is tett nekik
Megosztás

Trump egyperces néma csendet kért a légikatasztrófa áldozataiért

Donald Trump elnök egyperces néma csendet kért a légikatasztrófa áldozataiért és családjaikért, mielőtt beszédet mondott a Fehér Házban. „Ma reggel a gyász órájában szólok önökhöz” – mondta Trump az újságíróknak.

Sajnálatos módon nincsenek túlélők. Ez egy sötét és fájdalmas éjszaka volt nemzetünk fővárosában és történelmében.

Trump méltatta a katasztrófára adott gyors vészhelyzeti reakciót, és kijelentette, hogy az egész nemzet imádkozik az áldozatokért. „Mindannyian válaszokat keresünk – az a jeges, jeges Potomac” – mondta. Hozzátette, hogy „nagyon határozott” elképzelések vannak arról, mi történhetett, és gyors kivizsgálást ígért.

Megosztás

Légikatasztrófa Washingtonban: ekkora az esély rá, hogy repülőgépbalesetben halsz meg

Nem győzik ismételgetni a szakértők, hogy még mindig a repülés a legbiztonságosabb közlekedési forma, miután az elmúlt néhány hétben sorra történtek súlyos, halálos áldozatot követelő balesetek. Legutóbb ma reggel Washington DC felett, ahol egy utasszállító repülőgép ütközött egy katonai helikopterrel, ami 2001 óta a legtöbb halálesetet okozó légibaleset volt amerikai földön. Összeszedtük az elmúlt hetek baleseteit, megnéztük, hogy melyek voltak a történelem legsúlyosabb légikatasztrófái és hogy a statisztikák szerint mennyi az esélye annak jelenleg, hogy valaki repülőgépbalesetben haljon meg.

Légikatasztrófa Washingtonban: ekkora az esély rá, hogy repülőgépbalesetben halsz meg
Megosztás

"Senki nem élte túl"

Jerry Moran szenátor szóvivője szerint megerősítést nyert, hogy

senki sem élte túl a balesetet.

(Sky News)

Megosztás

30 holttestet emeltek ki a Potomac folyóból

Több mint 30 holttestet hoztak ki a Potomac folyóból

- közölte két, a mentési műveletet ismerő forrás az NBC Washingtonnak.

Korábban a tisztviselők megerősítették, hogy a járat fedélzetén 64 ember tartózkodott, további három fő pedig a szerencsétlenül járt helikopterben.

Megosztás

Másik gépre figyelhetett a helikopter pilótája

Egy korábbi nyomozó, aki egy másik, a mai balesettel azonos területen történt baleseten is dolgozott, beszélt a "nagyon szűk" légtérről, amely szerinte a közeli műemlékek, köztük a Lincoln-emlékmű és a Washington-emlékmű miatt erősen korlátozott - számolt be a Sky News.

Alan Diehl, aki korábban a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatalnak dolgozott, az amerikai NBC News Early Today című műsorában elmondta, hogy "nagyon oda kell figyelni" azon a szakaszon.

A pilóták és az irányítók, akik oda és onnan repülnek, jól képzettek és tisztában vannak ezekkel a korlátozásokkal. Nagyon korlátozott a hibázási lehetőség

- fogalmazott.

A nyilvános információk alapján Diehl elmondta, hogy a légtér éjszaka még inkább kihívásokkal teli a számos fény miatt, beleértve a földön és a repülőtéren lévő fényeket is. Ezek a fények megnehezíthették a helikopter pilótáinak a gép észlelését.

Kevesebb mint 30 másodperccel az ütközés előtt egy légiforgalmi irányító megkérdezte a helikoptert, hogy látják-e az előttük haladó gépet, amelyet nem sokkal korábban egy másik kifutópályára kellett átirányítani - írja az AP hírügynökség.

A helikopter pilótái azonban

azt gondolhatták, hogy egy másik előttük lévő gép az, amire az irányítók figyelmeztettek, nem pedig az American Airlines járata, amellyel összeütköztek

- mondta Diehl.

Megosztás

Egy szakértő szerint nincsenek túlélők

Nem valószínű, hogy lesznek túlélői a balesetnek - mondta most egy repülési szakértő a brit Sky News-nak.

Tim Atkinson, aki korábban az Egyesült Királyság Légiközlekedési Baleseteket Vizsgáló Részlegének vezető ellenőre volt, elmondta, az ütközésről készült felvételek alapján nem nagyon lehet reménykedni, a túléléshez szükséges „első elem” valószínűleg hiányzott ebben a katasztrófában.

Sajnos a túléléshez szükséges első elem az, hogy egy repülőgép fedélzetén vagy egy járműben tartózkodók által tapasztalt tényleges végső erőknek az emberi tűréshatáron belül kell lenniük

- jelentette ki.

És nagyon erős a gyanúm, hogy a vízzel való ütközésnél az erők egyszerűen meghaladták az emberi tűrőképességet

- fogalmazott, és hozzátette, hogy „nagyon meglepődne”, ha az emberek túlélték volna ezt a hatást, így attól tart, a vízben zajló mentési folyamat nem a túlélők kereséséről szól.

Megosztás

Emberi hiba okozhatta a balesetet

A baleset oka "emberi hiba" lehetett

- mondta egy volt helikopterpilóta a Sky News beszámolója szerint. Paul Beaver pilóta szerint nehéz megmondani, hogy az ütközés elkerülhető lett volna-e, de az biztos, hogy "szörnyű baleset" történt.

A légiforgalmi irányítás csak tanácsokat adhat, a személyes felelősséget pedig a repülőgép pilótája viseli.

A repülőgép a kifutópálya végső megközelítésénél volt, tehát elkötelezte magát az útvonal mellett.

A légügyi szabályok szerint neki volt elsőbbsége, a helikopternek pedig "elkerülő manővert" kellett volna tennie.

Beaver, aki korábban már repült a Potomac folyó felett, azt mondta, "ez egy nagyon-nagyon forgalmas légtér, és időnként sajnos előfordulnak ütközések a levegőben".

Megosztás

Több amerikai műkorcsolyázó is a gépen volt

A US Figure Skating szervezet megerősítette, hogy "több" műkorcsolyázó tagja is a repülőgépen volt.

A sportág vezető testülete szerint a sportolók, edzők és hozzátartozók a kansasi Wichitában megrendezett amerikai műkorcsolya-bajnoksággal párhuzamosan tartott fejlesztő táborból utaztak haza.

Megrendültünk ettől a kimondhatatlan tragédiától, és szívünkbe zárjuk az áldozatok családjait. Továbbra is figyelemmel kísérjük a helyzetet, és további információkat fogunk közölni, amint azok rendelkezésre állnak

- írták a közleményben.

Megosztás

Világbajnok műkorcsolyázó házaspár is volt a lezuhant repülőgép fedélzetén

Az orosz Tass hírügynökség szerint

két orosz műkorcsolyázó volt a lezuhant repülőgép fedélzetén

- számolt be a Sky News.

Jevgenyija Siskova és Vadim Naumov, akik házasok voltak, 1994-ben nyertek világbajnokságot páros műkorcsolyában. Az állami hírügynökség egy "forrásra" hivatkozott a tudósításában.

Megosztás

Ilyen gépek ütköztek

Így néz ki a két ütköző gép típusa, a Bombardier CRJ700 és a Sikorsky H-60 Blackhawk helikopter.

Megosztás

Térképen az ütközés pillanata

Megosztás

Felvételek érkeztek a washingtoni légikatasztrófáról

Megérkeztek az első felvételek a washingtoni légikatasztrófáról, valamint a Potomac folyónál zajló mentési folyamatról.

Felvételek érkeztek a washingtoni légikatasztrófáról
Megosztás

Washington D. C. polgármestere megerősítette az információkat

Muriel Bowser, washingtoni polgármester csütörtökön kora reggel megerősítette, hogy „mindkét repülőgép a vízben van”, és hogy 64 ember volt az American Airlines gépén, három pedig a katonai helikopteren.

A hangsúly most az emberek kimentésén van, és erre összpontosít minden munkatársunk

- mondta Bowser az amerikai CNN beszámolója szerint.

Megosztás

Több napig is tarthat a mentés

Washington D. C. tűzoltóparancsnoka, John A. Donnelly elmondta, hogy jelenleg minden keresési és mentési erőfeszítés a vízben zajlik, és kiemelte, hogy a körülmények „veszélyesek”.

A víz sötét, zavaros, és ez nagyon nehéz körülmény számukra a merüléshez

- mondta a mentőcsapatok munkájáról, hozzátéve, hogy a mentési erőfeszítések valószínűleg több napig tartanak majd.

Ha el tudják képzelni, a folyó éjszaka egy nagy fekete folt, amelyen néhány bólyalámpát leszámítva semmi világítás nincs

- írta le a helyzetet.

Donnelly hozzátette, arra számít, hogy az ütközés kivizsgálása hosszabb ideig fog tartani.

Megosztás

Hangfelvételek érkeztek a Ronald Reagan Washingtoni Nemzeti Repülőtér légiforgalmi irányító tornyából

A légiforgalmi irányítók néhány perccel a tervezett leszállás előtt megkérdezték az érkező utasszállító gépet, hogy le tud-e szállni a Ronald Reagan Washington Nemzeti Repülőtér egy rövidebb kifutópályáján - jelentette az Associated Press hírügynökség.

A pilóták azt mondták, hogy igen, és az irányítók engedélyezték a gép leszállását a 33-as futópályára, majd a repüléskövető oldalak szerint a gép kiigazította a megközelítést.

Kevesebb mint 30 másodperccel az ütközés előtt az egyik irányító megkérdezte a helikoptert, hogy látja-e a gépet: „PAT25, látod a CRJ-t?”, utalva az utasszállító repülőgépre.

Az irányító pillanatokkal később újabb hívást intézett a helikopterhez, mondván: „PAT25 haladj el a CRJ mögött”. Másodpercekkel később a gépek lezuhantak.

„Torony, látta ezt?” - hallatszódott egy másik pilótától másodpercekkel a nyilvánvaló ütközés után.

Megosztás

Légikatasztrófa Washington D. C. felett: utasszállító repülőgép ütközött egy katonai helikopterrel

  • A baleset nem messze a Ronald Reagan Washingtoni Nemzeti Repülőtértől, a Potomac folyó felett történt.
  • Az utasszállító repülőgépet az American Airlines-hoz tartozó PSA Airlines 5342-es járataként azonosították, amely a kansasi Wichita városából repült a fővárosba - írja a brit Sky News. A légikatasztrófa nem sokkal a járat Reagan Nemzeti Repülőtérre tervezett érkezése, este 9 óra körül történt.
  • Az utasszállító gép 78 utas befogadására alkalmas; a fedélzeten 60 utas és négy fő személyzet tartózkodott.
  • Az AP hírügynökség jelentése szerint az utasszállítóval ütköző helikoptert az amerikai hadsereg személyzete vezette. Eközben a Reuters hírügynökség egy katonai forrás szerint arról írt, hogy a lezuhant Black Hawk helikopter fedélzetén három amerikai katona tartózkodott.
  • Az NBC News jelentése szerint az utasszállító repülőgép 2 méterrel a víz felszíne alatt van, és két darabra tört. Tom Costello tudósító szerint maga a helikopter „fejjel lefelé” van a vízben, és „nagyon instabil”. A CNN jelentése alapján és a helikopter az utasszállítótól nem messze van a vízben.

Az NBC első jelentése szerint legalább négy embert találtak a vízben, míg egy frissebb amerikai jelentés szerint legalább 18 holttestet találtak a mentőszolgálatok.

A CBS News egy rendőrségi tisztviselőre hivatkozva hozzátette, hogy túlélőket még nem találtak.

A hatóságok arra készülnek, hogy ez lesz az elmúlt évtizedek leghalálosabb katasztrófája, amely Washington városában történt, mióta 1982-ben egy Air Florida járat a virginiai Arlingtont és Washingtont összekötő hídnak ütközött.

Az MTI beszámolója szerint amerikai parti őrség közölte, hogy minden elérhető erőforrást rendelkezésre bocsát. Virginia és Maryland állam, valamint Washington város hatóságai - rendőrség, mentők, és tűzoltóság - egyaránt részt vesznek a munkában. Maryland állam kormányzója, Wes Moore azt közölte, hogy az állam rendőrségének búváregységét is a helyszínre küldték. Donald Trump elnök közleményt adott ki, hogy szorosan követi a fejleményeket, és egyben köszönetet mondott a mentésben dolgozóknak.

Trump közösségi oldalán, a Truth Social-ön többek között ezt írta a balesetről:

Ez egy rossz helyzet, amelyet úgy tűnik, meg kellett volna előzni.

A Ronald Reagan repülőtér az amerikai főváros rendkívül forgalmas belföldi repülőtere, közvetlenül a Potomac folyó partján fekszik, hivatalosan a Virginia állambeli Arlington területén. A Potomac folyó feletti légteret nem csak a repülőtéren közlekedő utasszállító gépek használják, hanem rendszeresen repülnek a folyó fölött alacsony magasságban egy közeli katonai bázisra tartó, vagy onnan felszálló katonai repülők és helikopterek is - jegyezte meg az MTI.

Címlapkép forrása: Chip Somodevilla/Getty Images

Kiszámoló

Újra itt a világvége

A héten egy olyan hír borzolta a tőzsdei befektetők idegeit, amire senki nem számított. Egy ismeretlen kínai startup bemutatta először a saját AI nyelvi modelljét DeepSeek néven, majd pár napp

Holdblog

Az akkumulátoripar árnyoldala

Az elektromos autók, laptopok és okostelefonok világában a kobalt egyszerre a technológiai fejlődés motorja és súlyos társadalmi problémák forrása. Míg a fejlett országokban az elektronikai.

RSM Blog

TEÁOR2025: fontos határidők és teendők

Az Európai Unió gazdasági tevékenységeket osztályozó rendszere, a TEÁOR, jelentős változáson ment keresztül. Az új TEÁOR\'25 rendszer 2025. január 1-jével lépett hatályba, amely számos j

Holdblog

Negyven évet vissza az időben

1984-et írunk. Óceánia hol Keletázsiával, hol Eurázsiával áll hadban. A háborúskodás azonban sokkal inkább szolgálja a belső politikai célokat, mint bármely tényleges külpolitikai cél el

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Melyik befektetési alapot válasszuk 2025-ben?

Gazdasági elemző

Gazdasági elemző
Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.

Díjmentes előadás

Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa

Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
trump washington orosz repülőgép kreml