Adolfo Urso ipari miniszter kezdeményezésére összehívott találkozó hátterében az olasz autóipar termelésének visszaesése és a Stellantis olaszországi márkáinak csökkenő eladásai állnak.
Az ágazat képviselői és a szakszervezetek aggodalmuknak adtak hangot a jelenlegi helyzet miatt.
A Stellantis olaszországi humánerőforrás-menedzsere, Giuseppe Manca határozott ígéretet tett:
A Stellantisnak nem áll szándékában egyetlen olaszországi üzemet sem bezárni, mint ahogy nem áll szándékában csoportos létszámleépítéseket végrehajtani.
Az autógyártó csoport ugyanakkor számos kihívással néz szembe, köztük az elektromos járművek iránti alacsony kereslettel és a kínai riválisok által támasztott egyre erősebb versennyel. Emellett az amerikai piacon felhalmozódott készletek miatt a vállalat kénytelen volt csökkenteni nyereségre vonatkozó előrejelzését is.
Olaszország egyetlen jelentős autógyártójaként a Stellantis kulcsszerepet játszik az ország gazdaságában. A FIM-CISL szakszervezet előrejelzése szerint azonban az olasz éves járműgyártás idén 500 ezer darab alá eshet, ami 1958 óta a legalacsonyabb érték lenne.
A találkozón Urso miniszter bejelentette, hogy a kormány enyhíteni fog azokon a terveken, amelyek szerint 4,6 milliárd euróval csökkentették volna az autóipar támogatására szánt forrásokat 2025 és 2030 között.
A szakszervezetek azonban továbbra is elégedetlenek a kormány lépéseivel. Gianluca Ficco, az UILM szakszervezet képviselője kritikusan nyilatkozott:
A gyakorlatban a minisztérium csaknem egy éve leállította a tárgyalásokat, hagyva, hogy a helyzet a mélybe zuhanjon.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Nathan Laine/Bloomberg via Getty Images