A repülőgépek a Rosztyek állítása szerint átfogó gyári tesztsorozaton estek át, mielőtt a védelmi minisztérium technikai személyzete hivatalosan is átvette volna őket. A Szu-57-es vadászgépeket különböző műveleti forgatókönyvekben értékelték, hogy ellenőrizzék harci teljesítményüket. A védelmi minisztérium pilótái is tesztelték a gépek képességeit.
Szergej Csemezov, a Rosztyek vezérigazgatója kiemelte a Szu-57-es különleges tulajdonságait. A
Szu-57-es alacsony láthatósága, fejlett fedélzeti védelmi rendszerei és alkalmazkodóképessége kiemelkedő.
A nyugati elemzők Csemezov kijelentéseit erős kétkedéssel fogadták. A legtöbb kutatás szerint a Szu-57-esek lopakodó képessége valahol egy modernebb negyedik generációs vadászgép szintjén mozog. A kínai légibemutató alatt a prototípusokról kiszivárgott fotók finoman szólva is megkérdőjelezhető gyártási minőségről tanúskodnak.
A Rostec közlése szerint a Szu-57-es és Szu-35S vadászgépek további tételeinek leszállítását az év végéig tervezik. Emellett bejelentették, hogy a Szu-57-es exportváltozatának világpremierjére a következő napokban kerül sor Kínában.
Arról, hogy pontosan hány Szu-57-es áll az orosz légierő rendelkezésére egyelőre nincsenek pontos információk. Idén szeptemberben a teljes állomány hivatalosan 25 gép körül mozgott, balesetek miatt azonban egy gép súlyosan megrongálódott, egy pedig lezuhant. A teljes rendelés 76 gépre szólt.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images