A kétévente megrendezett légi kiállítás a Kínai Népköztársaság legnagyobb ilyen jellegű nemzetközi eseményévé nőtte ki magát. Az elmúlt években Peking arra használta a rendezvényt, hogy bemutassa a katonai repülés terén elért jelentős fejlesztéseit.
A Kreml által "a ma szolgálatban lévő legfejlettebb ötödik generációs lopakodó vadászgépként" emlegetett Szu-57-es a tervek szerint repülési bemutatókat tart, míg egy másik példányt statikus kiállításon mutatnak be. Moszkva igyekszik külföldi vevőket találni a fejlett repülőgépre, mivel a nyugati szankciók korlátozták a Szu-57-es nagyobb mennyiségű gyártását.
A kiállítás még el sem kezdődött, de a repülőgépről készült fotókat már széles körben megosztották a kínai közösségi média platformokon. A felhasználók gyorsan kedvezőtlen összehasonlításokat tettek a Szu-57-es és a hazai gyártású Csengdu J-20 Mighty Dragon, Peking saját ötödik generációs harci repülőgépe között.
A kritikák egy része annak tudható be, hogy a Kreml a Szu-57-es prototípusát küldte a sorozatgyártású modell helyett. A repülés szerelmesei gyorsan rámutattak számos tervezési problémára és más vélt hibákra, beleértve a törzsön található számos fedetlen csavart és a rosszul illesztett részeket.
珠海のSu-57、フリーダム過ぎて遂に謎多きメインウェポンベイやサイドベイの構造が現地オタクにより撮影、考察される。メインベイの扉は若干左右非対称で圧力差のバランスをとるためらしき隙間もあるそう。もちろん静的試験機の057機とその他の試験機、量産型の細部は異なるがPLA機と比べこれではね https://t.co/m5pdP8Br5t
— お砂糖wsnbn (@sugar_wsnbn) November 4, 2024
A nyugati elemzők már régóta mondogatják, hogy bár a Szu-57 alapkoncepciójával semmilyen gond nincs, a megvalósítás inkább a szovjet érából visszamaradt "sokat, gyorsan, olcsón" elvet tükrözi, mintsem a drága csúcstechnológiát:
A repülőgép lopakodó képességei például több tanulmány szerint is elmaradnak nemhogy a többi ötödik generációs katonai repülőgépétől, de a továbbfejlesztett "négy és feledik" generációsoktól is.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images