Előfizetői tartalom

Egyetlen ábra, ami megmutatja, miért szenvednek valójában az autógyártók Európában

Európában nemhogy csökkent, hanem emelkedett az elektromos autók átlagos értékesítési ára az elmúlt években. Ebben fontos szerepet játszott az is, hogy a gyártók a nagyobb méretű, prémium elektromos autók irányába mozdultak el a profit érdekében ahelyett, hogy olcsóbb, szélesebb tömegek számára elérhető elektromos autókat gyártottak és értékesítettek volna. Ez a termékstratégia a jelek szerint mostanra megbosszulta önmagát, az árérzékeny vásárlók távol maradnak a szalonoktól. Az autógyártók viszont azelőtt, hogy elárasztanák a piacot az olcsóbb elektromos modelljeikkel, még megpróbálják felpuhítani a szigorú kibocsátáscsökkentési célokat.

Nyolc évvel ezelőtti cikksorozatunkban részletesen foglalkoztunk azzal, miért drágábbak az elektromos autók, mint a hagyományos, kizárólag belsőégésű motorral szerelt társaik. Az egyik fő megállapításunk az volt, hogy az elektromos autók magasabb árát nagyrészt az akkumulátorok magas költsége magyarázza, ez viszont az idő múlásával jelentősen változhat. A folyamatos...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés