Zipse szerint Európában jelenleg pesszimista hangulat uralkodik, és a régiónak új szabályozási keretre van szüksége a versenyképesség megőrzéséhez.
A BMW vezérigazgatója kijelentette,
a személygépkocsikra vonatkozó CO2-célkitűzések felülvizsgálata az európai OEM-ek számára is lehetővé tenné, hogy kevésbé függjenek Kínától az akkumulátorok tekintetében.
Az Európai Unió tagállamai 2023 márciusában hagyták jóvá azt a mérföldkőnek számító törvényt, amely kimondja, hogy 2035-től kezdve kizárólag olyan új autókat lehet forgalomba helyezni, amelyek szén-dioxid-kibocsátása nulla. Ez gyakorlatilag a dízel- és benzinüzemű járművek betiltását jelenti. A jogszabály emellett 2030-ra a 2021-es szinthez képest 55%-kal alacsonyabb CO2-kibocsátást ír elő.
Több német autógyártó, köztük a BMW és Volkswagen is a CO2-célkitűzések enyhítését követeli. Érvelésük szerint az EU-ban a vártnál kedvezőtlenebbül alakul az elektromos autók értékesítése, ennek hatására pedig sokkal nehezebben tudják teljesíteni az előírásokat, amely miatt hatalmas büntetésekkel nézhetnek szembe hamarosan.
Annak ellenére, hogy Zipse hazája, Németország elutasította a célok idő előtti felülvizsgálatát, a BMW vezérigazgatója továbbra is kitart álláspontja mellett. A német kormány azzal indokolta döntését, hogy az iparnak egyértelműségre van szüksége, valamint az éghajlatváltozás elleni küzdelem sürgőssége is ezt kívánja.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Krisztian Bocsi/Bloomberg via Getty Images