A Hajun csoport a Telegramon közzétett jelentésében részletezte a repülőgépek mozgását: "A rendelkezésre álló információk alapján tudjuk, hogy a MiG-31-esek a felszállás után nem tértek vissza a fehérorosz repülőtérre. A vadászgépek dél felé vették az irányt, elrepültek Baranovicsi mellett, majd kelet felé - az Oroszországi Föderáció felé fordultak."
A megfigyelőcsoport hozzátette, hogy a jelenlegi ismereteik szerint a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy a MiG-ek a felszállást követően elhagyták Fehéroroszország légterét és visszatértek Oroszországba.
A két MiG-31K típusú repülőgép október 9-én és 10-én érkezett Fehéroroszországba, vagyis másfél év kihagyást követően tértek vissza Oroszország szövetségeséhez. Hirtelen megjelenésük a fehérorosz repülőtéren aggodalmat keltett az ukrán oldalon. Ezek a gépek ugyanis akár 3000 kilométer/órás sebességgel is képesek repülni, és az általuk hordozott
Kinzsal robotrepülőgépek potenciálisan egész Ukrajna területét veszélyeztethetik.
Más feltételezések szerint Oroszország azért vezényelte át a K-variánsok egy részét a szomszédos országba, mert nagyobb biztonságban vannak az ukrán légicsapásokkal szemben (ez egyébként eléggé megkérdőjelezhető, tekintve, hogy egy Berijev A-50-est már tönkretettek a belorusz partizánok).
E logika szerint a gépek csak a bevetés idejére térnek vissza Oroszország légterébe, majd a rakéták elindítását követően ismét Belorusz területre repülnek. Nem szolgáltat magyarázatot ez az elmélet arra, hogy akkor néhány napon belül miért tértek vissza, anélkül, hogy bármiféle támadást indítottak volna Ukrajna ellen.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images