A Vitesco beolvadása a Schaefflerbe október elején vált hivatalossá, miután a tranzakciót bejegyezték a Schaeffler cégjegyzékébe. Az ügyletet már 2023 végén bejelentették, miután a Schaeffler megszerezte a Vitesco részvényeinek közel 80 százalékát.
A fúzió részeként a Vitesco részvényeket 1:11,4 arányban cserélik teljes szavazati joggal rendelkező új Schaeffler törzsrészvényekre. Emellett a Schaeffler korábbi, szavazati jog nélküli törzsrészvényei is teljes szavazati jogú papírokká alakulnak át.
Az egyesülés nyomán megkezdődik a két vállalat integrációja. Az új szervezeti struktúrában Thomas Stierle, a Vitesco korábbi vezetője irányítja majd a Schaeffler E-Mobility üzletágát. Jochen Schröder, aki eddig ezt a pozíciót töltötte be a Schaefflernél, az európai régió vezérigazgatója lesz.
Klaus Rosenfeld, a Schaeffler vezérigazgatója így nyilatkozott az egyesülésről:
A kihívásokkal teli környezet ellenére az összetett tranzakció a terveknek megfelelően, kevesebb mint egy év alatt sikeresen lezajlott.
Hozzátette, ez azt bizonyítja, hogy a két vállalat nem csak technológiai, hanem kulturális szempontból is illeszkedik egymáshoz.
Az új Schaeffler-csoport négy fő üzleti területre összpontosít: E-mobilitás, hajtáslánc és futómű, jármű-életciklus megoldások és csapágyak és ipari megoldások. A vállalat továbbra is négy földrajzi régióban - Európa, Amerika, Kína és Ázsia/csendes-óceáni térség - folytatja tevékenységét.
A Schaeffler évi 600 millió eurós értékesítési és költségszinergiát vár az egyesüléstől.
Ez azonban elkerülhetetlenül munkahelyek megszűnésével jár. Rosenfeld egy interjúban megerősítette a leépítések tényét, de pontos számokat egyelőre nem tudott közölni.
Címlapkép forrása: Christian Charisius/picture alliance via Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ