Portfolio signature

Csak a pénzen múlik a győzelem? Ennyibe kerül, hogy az ember amerikai elnök legyen

Szabó Ákos
Pénz, paripa, fegyver – a népi bölcsesség ezt a három dolgot tartja szükségesnek egy háború megvívásához. Az amerikai elnökválasztás kapcsán e három feltétel közül a fegyvert  – szó szerinti jelentésében – szerencsére kizárhatjuk, még ha a Donald Trump ellen két hónapon belül megkísérelt második merénylet tükrében, illetve a Capitolium 2021. januári kifosztása után egyre nő az aggodalom a politikai erőszak miatt. Ahogy bármely másik országban, a politikusok és az őket támogató szervezetek pénzforrásai az Egyesült Államokban is kiemelt fontosságú szerepet játszanak a kampány során, hiszen ez határozza meg, mennyit áldozhatnak paripára, azaz stratégákra, stábtagokra és aktivistákra, valamint átvitt értelemben fegyverekre, mint például rendezvényekre, illetve offline, digitális, rádió- és tévéhirdetésekre. Kamala Harris és Donald Trump összecsapása a 2020-as küzdelmet beelőzve a valaha volt legdrágább elnökválasztási kampánnyá teheti az ideit, de vajon az is fog nyerni, aki több adományt gereblyézik össze?

Az OpenSecrets néven futó, kampánykiadásokat monitorozó weboldal szerint a 2020-as választási ciklus volt az eddigi legdrágább az Egyesült Államok történetében:

az elnökjelölti és kongresszusi kampányok összességében több mint 14 milliárd dollárt, azaz mai árfolyamon számolva közel 5 ezermilliárd forintot emésztettek fel négy évvel ezelőtt.

Ebből 5,7 milliárd dollár ment a fehér házi, 8,7 milliárd dollár pedig a törvényhozási jelöltek népszerűsítésére.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés