A tervezett modell így legkorábban 2030-ban készülhet el az eredetileg tervezett 2026-os piacra dobás helyett.
Oliver Blume, a konszern vezérigazgatója nem sokkal hivatalba lépése után legalább másfél évvel elhalasztotta a bevezetést, hogy több időt biztosítson a járműelektronikai szoftverek fejlesztéséhez - írta korábban a Handelsblatt.
A halasztás oka valószínűleg az elektromos autók iránti gyengülő keresletben és a Volkswagen költségcsökkentési programjában együtt keresendő.
A konszern nyeresége a második negyedévben négy százalékkal 3,63 milliárd euróra csökkent. Blume a hónap elején kijelentette:
Most minden a költségekről, költségekről és költségekről szól. Elsősorban a Volkswagen márkánál, de az összes többi márkánál is.
A korábbi konszern-vezér, Herbert Diess saját zászlóshajó-projektjeként a wolfsburgi gyárában szerette volna megépíttetni a Trinity modellt, amely azonban végül a VW e-autó úttörőjének számító Zwickauban készül majd el. Ezzel a mintegy 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató telephely fogja a konszern új SSP járműplatformját is használni.
A Volkswagen árfolyama közel 1 százalékot csökkent a hétfői záráshoz képest. Elmondható az is, hogy Európa vezető autógyártója rendkívül gyengén teljesít, idén a vállalat árfolyama már közel 18 százalékot zuhant.
Címlapkép forrása: Swen Pförtner/picture alliance via Getty Images