A rendszer lényege, hogy a női utasoknak az ülésválasztó oldalon rózsaszínű helyeket mutat, ha azt egy másik női utas foglalta el. Ezzel szemben a férfi utasok nem látják ezt az információt. A jegyvásárláskor az utasoknak meg kell adniuk nemüket, ami alapján a rendszer ellenőrzi és biztosítja az adatokhoz való hozzáférést. A szolgáltatás már május óta kísérleti jelleggel működik minden járaton, bár az IndiGo honlapján és mobilalkalmazásában még nem jelent meg hivatalosan.
Pieter Elbers vezérigazgató elmondása szerint az új funkció pozitív visszajelzéseket kapott mind belföldön, mind nemzetközi szinten.
A technológia most lehetővé tesz néhány olyan dolgot, amire korábban nem volt lehetőség...Nagyon jól fogadták ügyfeleink.
A közösségi médiában is sokan üdvözölték az újítást. Az X (korábbi nevén Twitter) és Reddit platformokon számos felhasználó dicsérte a kezdeményezést, különösen azok után, hogy rossz tapasztalataik voltak egyedül utazva.
Természetesen nem mindenki elégedett az új funkcióval. Néhányan diszkriminatívnak és szexistának nevezték a foglalási rendszert. Felmerült továbbá az is, hogyan kezeli majd a légitársaság azoknak az esetét, akik magukat nőként azonosító férfiak.
Az elmúlt években több olyan eset is történt Indiában és világszerte, amikor férfi utasok zaklatták női társaikat repülés közben. Például 2023-ban egy részeg férfi egy női utasra vizelt egy Air India járaton New Yorkból Delhibe tartva. Hasonló esetek történtek más légitársaságoknál is.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images