Ezen felül egyre nagyobb nyomás nehezedik az amerikai autógyártóra, hogy vonuljon ki a világ legnagyobb autópiacáról.
A vezető autógyártók számára Kína egyre nehezebb tereppé válik, mivel a helyi konkurens gyártók sorra mutatják be megfizethető árú, gazdagon felszerelt modelljeiket. A GM-re különösen nagy nyomás nehezedik a befektetők részéről, akik szigorúan vizsgálják kínai tevékenységét.
Paul Jacobson, a vállalat pénzügyi igazgatója szerint azonban még mindig van potenciál a detroiti autógyártó kínai tevékenységében, bár elismerte, hogy némi átszervezésre van szükség.
Nem feltétlenül fogadom el azt a hozzáállást, hogy nehezen tudnánk ott pénzt keresni
- tette hozzá Jacobson.
Egy vezető autóipari elemző júniusban arra szólította fel a detroiti hármast (a General Motorst, a Fordot és a Stellantist), hogy vonuljanak ki Kínából annak érdekében, hogy pénzt takarítsanak meg az elektromos járművek költséges fejlesztésére és gyártására. A Reuters anyagában megjegyzi, a General Motors 104 millió dolláros veszteséget könyvelt el Kínában a második negyedévben.
A befektetők láthatóan díjazzák a Kínával kapcsolatos fejleményeket, a General Motors árfolyama több mint 5 százalékot erősödött a szerdai záráshoz képest.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Costfoto/NurPhoto via Getty Images