Egyre nagyobb bajban Washington a jövő vadászgépével: szünetel a csúcsmodern lopakodó programja
Globál

Egyre nagyobb bajban Washington a jövő vadászgépével: szünetel a csúcsmodern lopakodó programja

Portfolio
Az amerikai légierő hivatalosan is bejelentette, hogy szünetelteti az új lopakodó vadászgépek fejlesztésére irányuló erőfeszítéseit - írta a Breaking Defense.

Frank Kendall, az amerikai légierő titkára a Life Cycle Industry Days konferencián elmondta, hogy szünetet tartanak a fejlesztéssel. Hozzátette, hogy az amerikai légifölény biztosítására épített további gépek programját nem adják fel, továbbra is az eddigieknek megfelelően haladnak vele. Kendall nem részletezte pontosan, hogy mennyi időre tolódhatnak ki a Next Generation Air Dominance (NGAD) vadászgép bevetésére vonatkozó tervek, de hangsúlyozta, hogy alaposan át kell gondolni a repülőgép tervezését. A tisztviselők most néhány hónapot szánnak arra, hogy kitalálják, vajon a megfelelő tervezést választották-e és biztosítsák, hogy helyes irányba haladnak. Egyesek attól tartanak, hogy ez akár a program törléséhez is vezethet, Kendall megnyugtatta az aggódókat:

Teljesen biztos vagyok benne, hogy lesz hatodik generációs, személyzettel ellátott repülőgépünk.

A döntés különösen kellemetlen hír lehet a Boeing és a Lockheed Martin számára, mivel ezek a hadiipari konglomerátumok vetélkednek egymással a jövedelmező NGAD-szerződésért. Rajtuk kívül még a GE Aerospace és a Pratt & Whitney vesz részt a vadászgép hajtóművének kifejlesztésében. Kendall hangsúlyozta, hogy bár továbbra is az NGAD-ot mint személyzettel ellátott repülőgépet helyezik előtérbe, mérlegelik egy pilóta nélküli változat lehetőségét is.

Az amerikai légierő határozatlanságát elsősorban költségvetési megszorítások és technológiai innovációval kapcsolatos aggodalmak okozzák.

A Pentagon közel két évtizede dolgozik azon, hogy az ötödik generációs F-22 Raptor vadászgépeket lecserélje, ám eddig ennek nem látszódik az eredménye. A hezitálásban azonban a hadászatban is egyre nagyobb teret nyerő mesterséges intelligenciának is nagy szerepe van. Az év elején egy számítógép által irányított F-16-os sikeresen szimulált egy pilóta nélküli vadászgép elleni légi harcot. Az sem világos továbbá, hogyan befolyásolják az NGAD késedelmei a hajtóműfejlesztési erőfeszítéseket.

John Sneden, az amerikai légierő hajtóművekért felelős vezetője viszont szerint nem vakvágány a jelenlegi irány, csak időt kell hagyni. A meghajtásra szerinte körülbelül még 10-15 évet kell szánni a tényleges kifejlesztésig. A Next Generation Adaptive Propulsion (NGAP) hajtómű várhatóan adaptív turbóventilátor technológiákat alkalmaz majd.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Kiszámoló

CSOK csapda

Gábor írt egy tanulságos levelet. A meglévő gyerekük mellé úton volt a második, s úgy gondolták, hogy ideje lenne akkor költözni egy nagyobb ingatlanba. Ehhez vették igénybe a CSOK Plusz tá

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Új rekord: gyorsulva terjed Magyarországon a fertőzés, ami halálesetekkel is járt

Likviditási szakértő - Vezető modellező

Likviditási szakértő - Vezető modellező
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Díjmentes előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdőként hogyan tudsz külföldi részvényekkel kereskedni? Melyek lehetnek a kiválasztás szempontjai?

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Ez is érdekelhet
google-maps-térkép-navigáció-gps-közlekedés