A lap azt írja: OSINT-elemzői források alapján a raktáron tárolt orosz T-55-ösök száma 31%-ot, a T-62-esek száma 37%-ot, a T-80B-k száma 79%-ot csökkent az ukrajnai háború 28 hónapja során. Közben a régi T-72-esek raktári állománya alig 9%-ot zsugorodott.
Az orosz hadmérnökök ezeket a régi, szovjet harckocsikat az ukrajnai háborús veszteségek pótlása végett felújítják, modernizálják, majd a frontvonalra küldik, mellette új harckocsikat is gyártanak. A régi haditechnika modernizálása olcsó és egyszerű megoldás a veszteségek pótlására, de úgy néz ki, az első generációs T-72-eseket továbbra is pihenni hagyják és helyettük új T-90M harckocsikat gyártanak.
A Forbes azt írja: lehet, hogy a T-72-esek nagy része soha nem fogja elhagyni a tárolókat, ennek pedig az az oka, hogy a harcjárművek automata töltőberendezése nehezen felújítható, a tárolás évtizedei alatt a töltőrendszerek minősége nagyon jelentősen romlott. A T-62-esek és T-55-ösök ezzel szemben manuális töltőrendszert használnak, vagyis három helyett négy fő alkotja a legénységet, melyből egyik a töltőkezelő.
Az eszmefuttatás annyiban talán egy kicsit sántít, hogy a T-80B is automata töltőberendezést használ és az adatok alapján ezeknek a harckocsiknak a raktári állománya igencsak megcsappant. Erre magyarázat lehet az, hogy a T-80B egy modernebb harcjármű: ezek az eszközök talán 1-2 évtizeddel kevesebbet álltak a raktárban, illetve az is lehet, hogy a gépek korszerűsége miatt lehet, hogy az orosz vezetők úgy látják, a T-80-asok modernizálásába jobban megéri pénzt ölni.
A legtöbb szovjet / orosz harckocsiraktár egyébként egy üres mező a szabadég alatt: a tárolt haditechnikai eszközök kitettek a környezeti hatásoknak, esőnek, hónak fagynak, jégnek. Sok évtizednyi tárolás után a technikai berendezéseket jelentősen rongálhatják a környezeti hatások, ezért átfogó modernizációra van szükség.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images