A Netflix már másfél évvel ezelőtt több országban bevezette az olcsóbb, hirdetésekkel ellátott előfizetését. Mostanra ezen csomagoknak 40 millió havi aktív felhasználója van, ami jelentős növekedés az egy évvel ezelőtti 5 millióhoz képest.
A Bloomberg szerint a vállalat Kenyában kísérletezett már hasonló, teljesen ingyenesen elérhető csomagokkal. Az ottani tapasztalatokat mérlegelve fognak dönteni.
Az ingyenes csomag bevezetésével a Netflix célja, hogy olyan felhasználókat érjenek el, akik nem engedhetik meg maguknak a drágább, reklámmentes előfizetést vagy nem szeretnének fizetni a szolgáltatásért.
A Bloomberg értesülései szerint több európai és ázsiai országban is bevezetnék a csomagot, többek között Németországban és Japánban is, ahol erős az ingyenes TV csatornák piaca.
A lépéssel a felhasználók mellett a hirdetők számára is vonzóbbá szeretné tenni a vállalat szolgáltatásait.
A reklámszakemberek szerint az Egyesült Államokban már bevezetett, hirdetésekkel ellátott Netflix csomagok eladásokban és nézettségben is elmaradnak olyan versenytársaktól, mint például a Hulu, a Disney+, vagy az Amazon Prime.
Utóbbi esetében az amerikai nézők 75%-a a reklámokkal ellátott előfizetést választja.
Címlapkép forrása: Getty Images