A Projekt 20385 korvetteket eredetileg Rolls-Royce MTU dízelmotorokkal szerelték volna fel, amelyek Renk reduktoros sebességváltóval működtek volna együtt. Azonban a nyugati cégek visszalépése miatt az orosz mérnökök kénytelenek voltak áttervezni a hajók motorterét, hogy más meghajtással működhessenek. A Gremjascsics-osztály első egységére még sikerült beszerezni a szükséges alkatrészeket. Az egyetlen megoldás az volt, hogy az orosz gyártók által biztosított komponensekkel folytassák az építést.
2021. december 17-én újabb katasztrófa sújtotta a Provornyijt: tűz ütött ki az építés alatt álló hajón.
A tűzeset során számos szervezési hibát követtek el, ami súlyosan megrongálta a hajót. Elsősorban a felépítmény felső részei és az árboc égett le, valamint megsérült a függőleges rakétaindító állomás is.
A Redut légvédelmi rendszer indítórakétáját egy univerzális függőleges indítórakétára cserélték, ami lehetővé teszi különböző típusú fegyverek használatát is, így felszerelhetővé válnak a Kalibr rakéták is.
A hajó képes lehet majd egyszerre akár 16 rakétát is eltérő célpontokra irányítani, ezek lehetnek hajók, de tengeralattjárók is.
Jelenleg két hajógyárban folyik ilyen típusú korvettek építése Oroszországban: Szentpéterváron és Amurszk-on-Amurban, a tervek szerint összesen 18 darab készül az ilyen típusú korvettekből, a régóta épülő Provornyij 2025 végére csatlakozhat az orosz hadiflottához. Oroszország nagyon súlyos veszteségeket szenvedett a Fekete-tengeren az ukránokkal vívott háború miatt, különösen a drónok veszélyesek a járművekre. Az események hatására, Moszkvának számos hadihajóját hátrább kellett vonnia biztonságosabb területre, ezzel viszont csökkent a hatékonyságuk.
Címlapkép forrása: Igor Russak/SOPA Images/LightRocket via Getty Images