A tegnap esti üzenetet követően fél órával később személyesen is megerősítették a törlést, majd mind a 200 utas elindult a feladott poggyászokért hajnal 1-kor. Bár hajnal 1 és reggel 6 között a check-in pultnál lévő kollégák folyamatosan keresték a szállásokat, végül azt mondták az utasoknak, hogy inkább keressenek maguknak. Ekkora kapacitású szállás ugyanis a reptér közelében nincs, transzfert pedig nem tudtak biztosítani a reptéri dolgozók.
Beszámolók szerint reggelre nagyjából 20 utast sikerült elszállásolni, köztük időseket, kisgyerekeseket, várandósokat, miközben a reptéren éjszaka minden zárva volt, és élelem vásárlására sem volt lehetőség. Reggel 6 óra előtt egy 16 euró értékű reggeli vouchert kaptak az utasok. A gép elvileg ma délután 4-kor indul el.
Frissítés!
A Wizz Air az Utazómajom.hu-nak a kérdéseire az alábbi választ küldte:
„A Wizz Air június 22-i, Budapest-Róma, valamint a Róma-Budapest között közlekedő járatait, a légiirányítás kapacitáshiánya miatt kénytelen volt átütemezni június 23-ra. A járatok átütemezésére azért volt szükség, mert a személyzet, a résidők miatti késések eredményeként kifutott volna a munkaidejéből.
A Rómában tartózkodó utasokat nem hagyta magára a légitársaság: a Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az arra igényt tartó utasoknak szállást foglalni az éjszakára. Ez a szokásosnál hosszabb időt vett igénybe, ugyanis telítettek voltak a közeli szállodák. Voltak olyan utasok is, akik a reptéren tartózkodást választották. A járatra várakozók a jogszabályokban előírtaknak megfelelően a repülőtéren levásárolható kupont is kaptak. Ezenfelül a légitársaság értesítette az érintett utasokat arról is, hogy térítésmentesen átfoglalhatják jegyüket egy másik járatra, illetve, ha az számukra megfelelőbb, a légitársaság visszatéríti számukra a jegyár 100 százalékát vagy a jegyár 120 százalékának megfelelő összegű WIZZ kreditet.
Bár a nemzetközi légi irányítás döntései felett nem rendelkezik a Wizz Air, a légitársaság ezúton is szeretne minden érintettől elnézést kérni a kellemetlenségekért, és megköszönni türelmüket.”
Címlapkép forrása: Getty Images