Portfolio signature

Újabb csapást mérhetnek az autógyártókra – Elfogadhatják az Euro 7 kibocsátási normát

Portfolio
Többszöri csúszást követően az Európai Bizottság várhatóan még ebben a hónapban elfogadja az Euro 7 normát, amely az új járművek károsanyag-kibocsátásának legújabb és legszigorúbb korlátozása lesz - írja az Automotive News Europe.

Az Európai Unióban jelenleg az Euro 6, pontosabban annak egy szigorításánál tartunk, a 2020. január elseje óta érvényes Euro 6d-nél. A mostani kötelező érvényű előírások a szén-monoxid (CO), szénhidrogének (THC, NMHC), nitrogén-oxidok (NOx), részecske (PM) és részecske szám (PN) határértékeit szabályozzák a legtöbb gépjármű esetében. Közéjük tartoznak a személy- és tehergépkocsik, a traktorok, a vonatok és a folyami hajók. Fontos azonban azt is megjegyezni, hogy érdekes módon az olyan hatalmas szennyezők, mint a tengerjáró hajók és a repülőgépek, nem tartoznak a szabályozás hatálya alá.

A várhatóan ebben a hónapban elfogadásra kerülő rendeletek tovább szigorítanák a benzines- és dízel üzemű járművek károsanyag-kibocsátását, például a részecske, a szénhidrogének és a szén-monoxid esetében.

Várhatóan az Euro 7 norma lesz az utolsó, amelynek az autógyártóknak, illetve az általuk előállított belsőégésű motorokkal szerelt járműveknek meg kell majd felelniük, hiszen az Európai Unió tervei szerint 2035 után már csak zéró károsanyag-kibocsátású új járműveket lehet majd értékesíteni.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés