FONTOS Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum
 
Portfolio signature

Ütött az óra: Németországnak színt kell vallania a benzines és dízel autók betiltásáról

A német kormánykoalíción belül nagy vitát váltott ki annak a brüsszeli javaslatnak az elfogadása, amely konkrét céldátumként 2035-öt határozza meg az új benzines és dízel autók értékesítésének betiltására. A Német Szabaddemokrata Párt (FDP) kezdettben mereven elutasította a javaslatot, amelyet a Zöldek viszont örömmel támogatnának. A kompromisszumos megoldásról már javában zajlanak a tárgyalások, de az idő sürgeti Németországot, jövő héten már határozott álláspontot kell képviselniük az ügyben Brüsszelben.

Németország nem támogatja, hogy az Európai Unióban határidőt vezessenek be a belső égésű motorral hajtott új járművek értékesítésének beszüntetésére - jelentette ki Christian Lindner pénzügyminiszter kedden Berlinben. A német kormány tagja ezzel nyíltan szembeszállt Brüsszel azon törekvésével, amely a hosszú távú klímacélok elérése érdekében végleg száműzné a benzines és dízel autókat útjainkról.

A döntéshozóknak nyomós oka lenne erre, hiszen a "Fit for 55" uniós klímacsomagban foglalt intézkedések felgyorsítanák az elektromobilitásra történő átállást, amely borítékolhatóan súlyos áldozatokkal fog járni azokban az országokban, amelyek gazdaságában kiemelt szerepet tölt be az autóipar. Természetesen közéjük tartozik Németország is, Európa autógyártó nagyhatalma, ahol éves szinten közel 3 millió személyautót gyártanak le, és több mint 900 ezer embert foglalkoztatnak közvetlenül az autóiparban.

Azt, hogy milyen folyamatok zajlanak a szektorban, és mi vár az európai autógyártásra, jól szemlélteti a Ford szerdai bejelentése, amely szerint három éven belül bezárja a németországi Saarlouis-ban működő üzemét. Az indoklás szerint a Saar-vidék tartományi városban 1970 óta működő üzem elveszítette a belső vállalati versenyt az elektromos autók gyártásáért a spanyolországi Valenciában 1976-ban megnyitott gyárral szemben.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés