Néhány hónap leforgása alatt a globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát, mostanra gyakorlatilag nem maradt olyan szereplő, amelynek működésére kisebb vagy nagyobb mértékben ne lett volna kedvezőtlen hatással a jelenség. Ráadásul egyre több jel utal arra, hogy a félvezetők hiánya tartósan velünk marad, a chipellátás csak 2023-ban állhat teljesen helyre. Mindez az autóiparnak és a vásárlóknak egyaránt fájni fog: előbbiek a költségeik emelkedésére számíthatnak, miközben hatalmas kihívást jelent majd számukra a gyártás folyamatos biztosítás, utóbbiak pedig az új autók további drágulására készülhetnek.
A globális chiphiány kialakulásában kulcsszerepet játszott, hogy az autógyártók a koronavírus-járvány megfékezése érdekében életbe léptett lezárások, illetve az ezek nyomán tapasztalható drasztikusan csökkenő autóeladások hatására jelentősen visszavágták megrendeléseiket a félvezetőgyártók irányába. Ezzel egy időben viszont a szórakoztatóelektronikai cikkek gyártói...
Kedves Olvasónk!
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
Portfolio.hu teljes cikkarchívum
Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái