Portfolio signature

Miközben a fél világ a chiphiánytól retteg, brutális növekedést jósolnak a magyar autóiparnak

Kedden rendeztük meg a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) közös szakmai konferenciáját, a Járműipar 2021-et, amelynek keretében a hazai járműipar helyzetével, kihívásaival és jövőjével kapcsolatban nem csak az iparág meghatározó szereplői mondhatták el véleményüket. A legfontosabb témákban sor került közönségszavazásra is, amelynek köszönhetően a résztvevő szakértők is állást foglalhattak.
2025. március 26-27-én Győrben találkoznak a legjelentősebb hazai OEM-ek, vevők és beszállítók – erős szakmai program, állófogadás, gyárlátogatás, networking és szálláslehetőség!

Az elmúlt években hatalmas nyomás nehezedett az autóiparra: a globális járműeladások csökkenése, a szigorodó emissziós előírások és az új technológiákra történő átállás mellett olyan kihívásokkal is meg kellett küzdenie az iparági szereplőknek, mint a vevői igényék gyors változása, az új belépők által támasztott egyre erősebb verseny. Ebben a pokolian nehéz időszakban jelent meg teljesen váratlanul a koronavírus-járvány, amelynek megfékezése érdekében elképesztően szigorú intézkedéseket hoztak a világ számos országában. Az autók iránt mutatkozó kereslet drámai csökkenése, a beszállítói láncok megszakadása és a termelő üzemek kényszerű bezárása alapjaiban rengette meg a „just in time”, „just in sequence” stratégiákra épülő autóipart.

A sokkhatást ugyanakkor néhány hónap leforgása alatt kiheverte az iparág és 2020 második fele már a termelés gyors felfuttatásáról, a rendelkezésre álló kapacitások magas szinten történő kihasználásáról szólt. A szektorban eluralkodó optimizmusnak viszont egy új jelenség, a félvezetők hiánya véget vetetett. A globális chiphiány általános jelenséggé vált az autóiparban és szinte kivétel nélkül minden meghatározó szereplő termelésében kisebb-nagyobb fennakadásokat okozott az utóbbi hónapokban. Nem meglepő, hogy a konferencia résztvevői közül többen úgy vélték, hogy a jövő legnagyobb kihívása a gyártás biztosítása lesz, ugyanis a globális chiphiány negatívan érinti az autóipari vállalatokat és ez várhatóan az előttünk álló években is fennmarad. 

Mindezek ellenére a Járműipar 2021 konferencia résztvevőinek 43 százaléka számít arra, hogy 10-20 százalék közötti termelés növekedést érnek el idén 2020-hoz képest.

Cikkünkből az alábbi kérdésekre kaphat választ

  • Ebben az évben milyen termelés növekedéssel vagy csökkenéssel számolnak az iparági szereplők 2020-hoz képest?
  • Milyen irányba változott a magyar autóipar versenyképessége az utóbbi években?
  • Okozott-e vevői kiszállítási fennakadást a félvezető-, acél-, műanyag ellátási lánc problémája?
  • A járvány utáni új gazdasági környezeteben melyek lesznek a legjellemzőbb kihívások az európai autóipar számára?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés