Ha azt mondjuk, hogy 2020 egy rendkívül nehéz és kihívásokkal teli év volt a magyar autógyártás számára, akkor valószínűleg közelében sem járunk az igazságnak. A koronavírus váratlan megjelenése, a járvány terjedésének megakadályozása érdekében hozott szigorú intézkedések több alkalommal is a termelés ideiglenes leállásához vezettek. Ennek hatására mintegy 92 ezer autóval kevesebb készült el a hazai üzemekben. A koronavírus-járvány ugyanakkor eltérően hatott a magyarországi operációk teljesítményére, a prémiumautó-gyártók, az Audi és a Mercedes-Benz a gyártás tekintetében kevésbé érezte meg a válságot, termelésük viszonylag magas szinten maradt, míg a volumengyártó Magyar Suzuki jelentős visszaesést szenvedett el tavaly.
Rég volt ennyire nyereséges az Audi
Azt már január óta tudtuk, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyáraként az elmúlt évben összesen 1 661 599 motort, ezen belül az elektromobilitás jegyében 87 343 e-motort állított elő.
A tavaly legyártott több, mint 1,66 millió motor közel 16 százalékos visszaesést jelentett 2019-hez képest. A kétszámjegyű csökkenés hátterében döntően a koronavírus-járvány, illetve annak megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések álltak, amelyek jelentősen visszavetették a globális járműeladásokat 2020-ban. A visszaeső autóértékesítések hatására természetesen csökkent a kereslet a motorok iránt is.
Az alábbi témákkal foglalkozik kiemelten cikkünk:
- Rég volt ennyire nyereséges az Audi
- Egészen elképesztő mértékű osztalékot fizet az Audi Hungaria, de miből?
- Megérezte a koronavírus-járványt a kecskeméti Mercedes-gyár
- A Magyar Suzuki sínylette meg leginkább a koronavírus-válságot
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!