Portfolio signature

Mi történt a magyar autógyártókkal? - Gigászi, 2000 milliárd forintos osztalékot fizet az Audi

A koronavírus-járvány váratlan megjelenése, a megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések rendkívül nehéz helyzetbe hozták a globális autóipart tavaly. Az eseményektől természetesen a magyar autógyártás sem tudta függetleníteni magát, amelynek eredményeként jóval kevesebb személyautó készült hazánkban 2020-ban, mint egy évvel korábban. A gyártás tekintetében a prémiumautó-gyártók, az Audi és a Mercedes-Benz kevésbé érezte meg a válságot, termelésük viszonylag magas szinten maradt, míg a volumengyártó Magyar Suzuki jelentős visszaesést szenvedett el. Üzleti szempontból is látványos különbségeket hozott 2020: az Audi Hungaria meglepetésre rég nem látott nyereséggel zárta az évet, a menedzsment pedig úgy határozott, hogy gigászi, 2000 milliárd forintot meghaladó osztalékot fizet. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary és a Magyar Suzuki nyeresége viszont jelentősen csökkent 2020-ban.

Ha azt mondjuk, hogy 2020 egy rendkívül nehéz és kihívásokkal teli év volt a magyar autógyártás számára, akkor valószínűleg közelében sem járunk az igazságnak. A koronavírus váratlan megjelenése, a járvány terjedésének megakadályozása érdekében hozott szigorú intézkedések több alkalommal is a termelés ideiglenes leállásához vezettek. Ennek hatására mintegy 92 ezer autóval kevesebb készült el a hazai üzemekben. A koronavírus-járvány ugyanakkor eltérően hatott a magyarországi operációk teljesítményére, a prémiumautó-gyártók, az Audi és a Mercedes-Benz a gyártás tekintetében kevésbé érezte meg a válságot, termelésük viszonylag magas szinten maradt, míg a volumengyártó Magyar Suzuki jelentős visszaesést szenvedett el tavaly.

Találkozzon, kérdezzen a magyar autóipar meghatározó vezéreitől Ön is! Június 15-én Járműipar 2021 konferencia, ne maradjon le róla, már csak pár napig jelentkezhet:

Rég volt ennyire nyereséges az Audi

Azt már január óta tudtuk, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyáraként az elmúlt évben összesen 1 661 599 motort, ezen belül az elektromobilitás jegyében 87 343 e-motort állított elő.

A tavaly legyártott több, mint 1,66 millió motor közel 16 százalékos visszaesést jelentett 2019-hez képest. A kétszámjegyű csökkenés hátterében döntően a koronavírus-járvány, illetve annak megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések álltak, amelyek jelentősen visszavetették a globális járműeladásokat 2020-ban. A visszaeső autóértékesítések hatására természetesen csökkent a kereslet a motorok iránt is.

Az alábbi témákkal foglalkozik kiemelten cikkünk:

  • Rég volt ennyire nyereséges az Audi
  • Egészen elképesztő mértékű osztalékot fizet az Audi Hungaria, de miből?
  • Megérezte a koronavírus-járványt a kecskeméti Mercedes-gyár
  • A Magyar Suzuki sínylette meg leginkább a koronavírus-válságot

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés