Az elmúlt egy évben több alkalommal is írtunk arról, hogy pokolian nehéz időszakban jelent meg teljesen váratlanul a koronavírus-járvány, amelynek megfékezése érdekében nagyon szigorú intézkedéseket hoztak a világ számos országában. Az autók iránt mutatkozó kereslet drámai csökkenése, a beszállítói láncok megszakadása és a termelő üzemek kényszerű bezárása alapjaiban rengette meg a „just in time”, „just in sequence” stratégiákra épülő autóipart 2020-ban.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb anyagában most azt is megmutatta, hogy az egyes országokban mekkora kiesést eredményezett a COVID-19 a járműgyártásban tavaly.
Számításaik szerint az Európai Unió 27 tagállamában és az Egyesült Királyságban közel 4,25 millióval kevesebb, vagyis 14,26 millió jármű készült el 2020-ban, amely közel 23 százalékos visszaesést jelentett 2019-hez képest.
Miről szól a cikk?
- A koronavírus-járvány hatalmas visszaesést okozott az európai járműgyártásban
- A magyar autógyártás is nagyon nehéz évet tudhat maga mögött
- A hazai prémiumautó-gyártók a lehetőségekhez képest jól teljesítettek
- Az esztergomi Suzuki-gyárban a tavalyi volt az elmúlt 16 év legalacsonyabb gyártási darabszáma
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!