Portfolio signature

Kitört az elektromosautó-láz Németországban, de Angela Merkel legendás ígéretéből így sem lett semmi

Miközben a koronavírus-járvány 45 éve nem látott mélységbe taszította a német autógyártást és az új autók eladása drasztikusan visszaesett Európa legnagyobb autópiacán, az elektromos autók értékesítései korábban soha nem látott módon szárnyaltak tavaly. Ebben meghatározó szerepe volt annak, hogy a szavak tengerét, ahol a korábbi években gyorsan süllyedt a hajó, a tettek váltották fel, Németország teljes mellszéleséggel beállt az elektromos autózás mögé. Ennek eredményeként pedig több elektromos autó fogyott az országban, mint a megelőző tíz évben összesen. Angela Merkel legendássá vált ígérete ugyan így sem teljesült, de az előttünk álló évtizedre vonatkozó nagyszabású tervek már könnyen valóra válhatnak.

Biztos vagyok benne, hogy sokan emlékeznek még Angela Merkel legendás, 2009-es ígéretére, amely úgy szólt, hogy egymillió elektromos autó rója majd Németország útjait 2020-ra. Már rég tudjuk, hogy az ambiciózus célkitűzésből nem lett semmi, tíz év alatt alig 165 ezer tisztán elektromos autót regisztráltak az országban. Ez a szám nagy jóindulattal is maximum kerekítési hibának volt nevezhető Európa legnagyobb autópiacán, ahol éves szinten durván 3,5 millió új személyautó talált gazdára a hagyományos autógyártás aranykorában, amelynek végéről már 2019-ben írtunk.

Látni kell, hogy számos gazdasági, politikai oka volt annak, hogy Németország még csak meg sem közelítettE a bűvös egymilliós célját.

Ha nagyon leegyszerűsítjük, akkor az igazság az, hogy esze ágában sem volt senkinek lábon lőnie magát. A német vállalatok nem voltak hajlandóak lemondani az extraprofitjukról és a versenyelőnyükről, amelyet a magas minőségben gyártott belsőégésű motorok garantáltak számukra. A politikusok pedig nem merték veszélybe sodorni azt a sikerágazatot, amely az ország GDP-jének durván 5 százalékát adta és közvetlenül több, mint 880 ezer embert foglalkoztatott az aranykor végén. Az elektromos autózásra történő túl gyors átállás egyszerre jelentett ugyanis fenyegetést Németország vezető szerepére a globális autógyártásban és százezrek addig biztosnak hitt munkahelyére.

Miről szól majd a cikk?

  • Az elpazarolt évtizedről, amelynek végén Németország még csak meg sem közelítette korábbi célját az elektromos autózásban
  • A 2020-as értékesítési számokról, amelyek a koronavírus-járvány árnyékában is minden képzeletet felülmúltak
  • Az előttünk álló évtizedről, amely hatalmas növekedést tartogathat a tavalyi fordulat után

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés