Portfolio signature

Kitört az elektromosautó-láz Németországban, de Angela Merkel legendás ígéretéből így sem lett semmi

Miközben a koronavírus-járvány 45 éve nem látott mélységbe taszította a német autógyártást és az új autók eladása drasztikusan visszaesett Európa legnagyobb autópiacán, az elektromos autók értékesítései korábban soha nem látott módon szárnyaltak tavaly. Ebben meghatározó szerepe volt annak, hogy a szavak tengerét, ahol a korábbi években gyorsan süllyedt a hajó, a tettek váltották fel, Németország teljes mellszéleséggel beállt az elektromos autózás mögé. Ennek eredményeként pedig több elektromos autó fogyott az országban, mint a megelőző tíz évben összesen. Angela Merkel legendássá vált ígérete ugyan így sem teljesült, de az előttünk álló évtizedre vonatkozó nagyszabású tervek már könnyen valóra válhatnak.
2025. március 26-27-én Győrben találkoznak a legjelentősebb hazai OEM-ek, vevők és beszállítók – erős szakmai program, állófogadás, gyárlátogatás, networking és szálláslehetőség!

Biztos vagyok benne, hogy sokan emlékeznek még Angela Merkel legendás, 2009-es ígéretére, amely úgy szólt, hogy egymillió elektromos autó rója majd Németország útjait 2020-ra. Már rég tudjuk, hogy az ambiciózus célkitűzésből nem lett semmi, tíz év alatt alig 165 ezer tisztán elektromos autót regisztráltak az országban. Ez a szám nagy jóindulattal is maximum kerekítési hibának volt nevezhető Európa legnagyobb autópiacán, ahol éves szinten durván 3,5 millió új személyautó talált gazdára a hagyományos autógyártás aranykorában, amelynek végéről már 2019-ben írtunk.

Látni kell, hogy számos gazdasági, politikai oka volt annak, hogy Németország még csak meg sem közelítettE a bűvös egymilliós célját.

Ha nagyon leegyszerűsítjük, akkor az igazság az, hogy esze ágában sem volt senkinek lábon lőnie magát. A német vállalatok nem voltak hajlandóak lemondani az extraprofitjukról és a versenyelőnyükről, amelyet a magas minőségben gyártott belsőégésű motorok garantáltak számukra. A politikusok pedig nem merték veszélybe sodorni azt a sikerágazatot, amely az ország GDP-jének durván 5 százalékát adta és közvetlenül több, mint 880 ezer embert foglalkoztatott az aranykor végén. Az elektromos autózásra történő túl gyors átállás egyszerre jelentett ugyanis fenyegetést Németország vezető szerepére a globális autógyártásban és százezrek addig biztosnak hitt munkahelyére.

Miről szól majd a cikk?

  • Az elpazarolt évtizedről, amelynek végén Németország még csak meg sem közelítette korábbi célját az elektromos autózásban
  • A 2020-as értékesítési számokról, amelyek a koronavírus-járvány árnyékában is minden képzeletet felülmúltak
  • Az előttünk álló évtizedről, amely hatalmas növekedést tartogathat a tavalyi fordulat után

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés