Portfolio signature

Őrült átalakulás zajlik: ezen áll vagy bukik, kik lesznek a magyar autóipar nyertesei és vesztesei

Múlt szerdán sor került a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének (MAJOSZ) online webináriumára, amelynek fókuszában a koronavírus-válság sújtotta nemzetközi és hazai járműipar helyzete, kihívásai és lehetőségei álltak. Kiemelt szerepet kapott továbbá az új technológiákra történő átállás, az elektromos autózás előretörése, amellyel kapcsolatban Nyírő József, a Majosz elnöke hangsúlyozta, sokkal gyorsabb ütemben zajlik, mint azt a legtöbben várták korábban. Rózsa Tamás, a Top Tier Consultants vezérigazgatója pedig fő üzentként kijelentette: azok a vállalatok tekinthetnek optimistán a jövőbe, amelyek képesek lesznek alkatrészeket szállítani az elektromos autókhoz.

Az eseményen Nyírő József nyitóbeszédében elsősorban arra hívta fel a hallgatóság figyelmét, hogy a koronavírus-járvány egy olyan időszakban jelent meg váratlanul és okozott sokkhatást az iparági szereplőknek, amikor azoknak az új technológiákra történő átállás már eleve hatalmas kihívásokat eredményezett. A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének elnöke egyben rámutatott arra, hogy elképesztő sebességgel zajlanak az átalakulások az autóiparban, az elektromos autózás és a digitalizáció feltartóztathatatlanul tör előre. Ezt pedig minden magyarországi iparági szereplőnek tudomásul kell venni, ezekre a változásokra időben fel kell készülnie.

Nyírő József hangsúlyozta, hogy az iparági szereplők és a különböző országok kormányai sorra hozzák azokat az üzleti, politikai döntéseket, amelyek felgyorsítják majd az elektromobilitás elterjedését, a kizárólag belsőégésű motorral szerelt járművek piacvesztését a következő években. Konkrét példaként említette a Volkswagen csoportot, amely a világ legnagyobb autógyártójaként nem 60 (durván 21 600 milliárd forint), hanem 73 milliárd eurót (durván 26 280 milliárd forint) tervez elkölteni a rendelkezésére álló 150 milliárd eurós (durván 54 000 milliárd forint) keretéből az elektromos- és önvezető autózásra, valamint a digitalizációra a következő öt évben.

Legalább ennyire fontos volt véleménye szerint Carlos Tavares szereplése is a Reuters Automotive Summit konferencián, ahol a PSA csoport vezére kijelentette, nem költenek már több pénzt a belsőégésű motorok fejlesztésére. Kiemelte a BMW is komoly lépésekre szánta rá magát annak érdekében, hogy felgyorsítsa az elektromos autózására történő átállást a globális gyártóhálózatában. Nyírő József beszélt arról is, hogy az európai akkumulátorgyártással kapcsolatban is több fontos bejelentés látott napvilágot az elmúlt hetekben.

A cikk legfontosabb megállapításai

  • Elképesztő sebességgel zajlanak az átalakulások az autóiparban
  • Ezekre a változásokra időben fel kell készülnie a magyar autóiparnak
  • A termelés súlypontjává egyre inkább Kelet- és Közép-Európa válik
  • A régiónkban előbb-utóbb 30-40 százalékos kapacitásbővítések lesznek
  • Azok a szereplők, akik nem lesznek képesek elektromos autókhoz alkatrészeket gyártani, rövid időn belül elveszíthetik a piacaikat

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés