Lázár János építési és közlekedési miniszter az év elején tartott KözlekedésInfót, amelyen bejelentette, hogy a jövőben az eddigieknél jóval nagyobb szerepet szánnak a GySEV-nek a magyar vasúti közlekedés megszervezésében. Az akkori sajtótájékoztatón elmondta, hogy ez azzal jár a tervek szerint, hogy több vonal üzemeltetését veszi á a MÁV-tól, főleg Nyugat-Magyarországon. A ÉKM közleménye szerint
az idei nyári főszezontól kezdve valósulnak meg az ígért átalakítások, az intézkedések összesen 752 kilométernyi szakaszt fognak érinteni.
Az elmúlt időszakban a vasúttársaság vezető szakemberei véglegesítették az átadás-átvétellel érintett vasútvonalakat, ennek értelmében az alábbi szakaszok üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez 2025. július 1-től:
- 10-es vonal: Győrszabadhegy – Celldömölk
- 11-es vonal: Győrszabadhegy – Veszprém
- 13-as vonal: Veszprémvarsány – Franciavágás
- 14-es vonal: Pápa – Csorna
- 17-es vonal: Zalaszentiván - Nagykanizsa
- 20-as vonal: Porpác - Székesfehérvár (Székesfehérvár állomás már nem)
- 23-as vonal: Zalaegerszeg – Rédics
- 24-es vonal: Zalabér-Batyk – Zalaszentgrót
- 25-ös vonal: Boba – Őriszentpéter – országhatár
- 26-os vonal: Ukk - Balatonszentgyörgy (Balatonszentgyörgy állomás már nem)
- 27-es vonal: Hajmáskér - Csajág (Csajág állomás már nem)
- 30-as vonal: Murakeresztúr országhatár - Balatonszentgyörgy (Balatonszentgyörgy állomás már nem)
- 60-as vonal: Murakeresztúr – Gyékényes – országhatár
A minisztérium közölte, hogy a vasútvonalak üzemeltetése nem fogja azt jelenteni automatikusan, hogy a személyszállítás is a GySEV-hez kerülne a MÁV-tól. 2025 július 1-től egy vonalszakaszon, Zalaegerszeg és Celldömölk között, a többi érintett szakasz esetében pedig fokozatosan, több ütemben veszi át a személyszállítási közszolgáltatási feladatokat a GYSEV Zrt. Az ÉKM közölte, hogy az átadás-átvétel folyamatáról további egyeztetéseket végeznek a szakemberek egymással.
Címlapkép forrása: Portfolio