A közlemény a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján ismerteti: a február 14. és 16. közötti időszakban utazók 58 százaléka a vidéki desztinációkat részesítette előnyben. A belföldi utazók 87 százaléka szintén a fővároson kívüli szálláshelyet választott.
A vidéki szálláshelyek népszerűségi rangsorát a fürdővárosok vezetik: az első Hévíz, a második Zalakaros és a harmadik Hajdúszoboszló volt
- írták. Ugyancsak Hévíz volt az első a nemzetközi vendégek vidéki népszerűségi listáján, melynek második helyezettje Szeged lett, a harmadik Bük.
A vidéki térségek közül a hazai és külföldi vendégek körében egyaránt a Balaton volt az első számú kedvenc. A hazai vendégek második, illetve harmadik választása a Mátra–Bükk és Budapest környéke volt, míg a nemzetközi utazók Bük-Sárvárt, valamint Debrecen és környékét keresték fel a legszívesebben.
Az NTAK adataiból az is látszik, hogy
a romantika hétvégéje közel 60 százalékban a 25-54 közöttieket indította útnak,
ugyanakkor az 55-64-évesek 13 százalékban, a 65 év felettiek pedig 8 százalékban képviseltették magukat a vendégek között.
A közlemény kiemeli, hogy a február 14-i hétvégézők láthatóan gálánsabban költöttek, így szálláshely-szolgáltatók 15 százalékkal több, mintegy 7,5 milliárd forintos bevételnek örülhettek, mint a megelőző februári hétvége alkalmával.
Sokan használták a romantikus ünneplésre SZÉP-Kártyáikat is, amellyel 349 millió forintot, közel 20 százalékkal többet fizettek szálláshelyeken, mint a megelőző hétvégén - áll a közleményben.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images