A E-Divízió magában foglalja az összes hajtáslánc-üzletágat, beleértve a hagyományos, elektromos és plug-in hibrid meghajtásokat is.
A tervezett kiválás több mint 32 000 alkalmazottat és 11,5 milliárd eurós árbevételt érintene, ami a vállalat dolgozóinak ötödét és a csoport árbevételének csaknem negyedét jelenti.
A Schweinfurt-i telephelyen, ahol a dolgozók mintegy háromnegyede az E-Divízióban tevékenykedik, kedden reggel munkavállalói gyűlést tartottak a helyzet megvitatására.
A ZF világszerte elismert technológiai vállalat, amely személygépkocsik, haszongépjárművek és ipari technológiák számára szállít különféle rendszereket.
Magyarországon a ZF Hungária Kft. 1996. január 1-jén kezdte meg működését Egerben, miután 1995-ben megvásárolta a Csepel Autógyár egri üzemét. A vállalat manuális, automatizált és automata sebességváltók, valamint ezek alkatrészeinek gyártásával és értékesítésével foglalkozik. Termékeiket teherautókba, buszokba, kis haszonjárművekbe és személygépjárművekbe építik be.
A ZF Hungária szolgáltató központokat is működtet anyavállalata számára, ahol munkatársaik globális fejlesztési, termelési, értékesítési és üzletfejlesztési projektekben vesznek részt. Informatikai alkalmazásfejlesztő központjaik Egerben és Budapesten találhatók, ahol széleskörű technológiai területeken nyújtanak magas minőségű és hatékony szolgáltatásokat.
A cégnek közel 1800 alkalmazottja van Magyarországon az Opten adatai szerint, árbevételük 2023-ban elérte a 304 milliárd forintot, amin több mint 3 milliárd forint profitot realizáltak.
Címlapkép: A „PowerLine” nyolcfokozatú automata sebességváltó a könnyű és közepes tehergépkocsik és buszok számára a ZF-csoport Friedrichshafenben található központjában készül. A fotó forrása: Felix Kastle/dpa via Getty Images.