A kínai autógyártók gyors fejlődése és innovációi komoly kihívást jelentenek a német márkáknak. Jó példa erre a Xiaomi SU7 modellje, amely a Porsche Taycan vetélytársa lett. Az SU7 fejlett mesterséges intelligenciát is tartalmaz, mindezt a német modell árának körülbelül feléért.
A német autógyártók, különösen a Porsche, érzik ennek hatását. A Porsche kínai eladásai 28%-kal csökkentek 2024-ben, ami globális szinten is érezhető volt.
Stefan Bratzel, a Center for Automotive Management igazgatója szerint:
"A német, az amerikai és a japán-koreai, bevett nyugati gyártók is erősen alábecsülték a kínai gyártók fejlődési dinamikáját az elektromobilitás fontos területein."
A kínai fogyasztók egyre inkább elfogadják a hazai márkákat prémium kategóriájú autókként. Gary Ng, a Natixis Corporate & Investment Banking közgazdásza úgy véli. A német autógyártók most kénytelenek alkalmazkodni ehhez az új helyzethez. A Porsche például személyi változtatásokat hajtott végre a vezetőségben, és akár 1900 munkahely leépítését is tervezi Németországban a globális kereslet csökkenése miatt.
A kínai autók teljesítménye már nemzetközi szinten is figyelemre méltó. A Xiaomi SU7 Ultra például rekordot döntött a Nürburgringen, bár a körülmények vitatottak voltak.
Címlapkép forrása: Silas Stein/picture alliance via Getty Images