Az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársaival szoros együttműködésben a Strabag elkezdte az M30-as autópálya lezárással érintett szakaszán az instabil talajszerkezet megerősítésének előkészítését - adta hírül a cég Facebook-bejegyzésében.
A cél, hogy minél hamarabbi és tartós megoldás szülessen az érintett pályaszakaszon és biztonságosabban és problémamentesen közlekedhessenek az autópályán.
Az M30-as autópálya szikszói szakaszát a fenntartó, üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) tavaly február 17-én lezárta, miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt. A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium jelezte, hogy a probléma okát a kivitelező Strabagnaknak kell feltárnia.
A Strabag nem jó vállalat, nem jól dolgozik, semmi szükség nincs arra, hogy Magyarországon megbízást kapjon
– ezt Lázár János mondta a vg.hu szerint Miskolcon, amikor tárgyalásokat folytatott a város vezetésével.
Még 2021-ben 180 milliárd forintos költségvetéssel adták át az M30-as autópálya Miskolc feletti, Kassa és a szlovák határ felé vezető 57 kilométeres szakaszát. Miskolc és Szikszó között azonban az autópálya egyik szakaszát már két és fél évvel az átadása után, 2024. február végén le kellett zárni, mert az út egy 150 méteres szakaszon megcsúszott.
Azóta, csaknem egy éve kizárólag terelőutakon lehet közlekedni ezen a szakaszon, ami a környező településeknek is komoly terhelést jelent. Lázár János egyértelműen a Strabagot mint nyertes vállalkozót jelölte meg felelősként. „A Szikszó–Miskolc autópálya-szakasz megsüllyedt. A károk helyreállítása az osztrák kivitelező, a Strabag felelőssége. A rosszul végzett munka miatt az út teljes újjáépítése szükséges, amit a jövő hónapban fognak elkezdeni” – közölte közösségi oldalán.
A kivitelező egymástól független szakértőket, geotechnikusokat és geológusokat kért fel a pályaszerkezet csúszásának okainak feltárására és kidolgozta a javaslatokat a probléma elhárítására.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images