A fogyasztási cikkeket gyártó óriásvállalat egy évvel ezelőtt döntött úgy, hogy megválik fagylaltüzletágától, amely
olyan ismert márkákat foglal magában, mint a Magnum és a Cornetto.
Az Unilever indoklása szerint a fagylaltgyártás túlságosan szezonális és tőkeigényes tevékenység, ezért nem illeszkedik hosszú távú stratégiájába.
Eredetileg vevőt kerestek a részlegre, ám érdeklődő hiányában most a tőzsdei bevezetés mellett döntöttek. A leendő holland cég részvényeit három tőzsdén, Amszterdamban, Londonban és New Yorkban fogják jegyezni. A vállalat vezetése részben a helyén marad: Peter ter Kulve továbbra is vezérigazgatóként irányítja majd a céget, az igazgatótanács elnöke pedig Jean-François van Boxmeer, a Heineken korábbi vezérigazgatója lesz.
Az Unilever a fagylaltüzletág leválasztásával párhuzamosan közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit is. A számok némileg elmaradtak az elemzői várakozásoktól, különösen az év utolsó negyedévében. A vállalat éves forgalma mindössze 2 százalékkal nőtt, 60,8 milliárd euróra emelkedett. Ez jelentős lassulást jelent a korábbi évhez képest, amikor 7 százalékos növekedést értek el.
Az alapul szolgáló működési eredmény 11,2 milliárd eurót tett ki. A jövőre vonatkozóan az Unilever óvatos optimizmussal tekint előre: 2025-re 3-5 százalékos forgalomnövekedést és a működési árrés enyhe javulását prognosztizálja.
A fagylaltüzletág leválasztásának folyamata várhatóan az év végéig lezárul, addig a részleg továbbra is az Unilever részeként működik.
Címlapkép forrása: John Keeble/Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ