A Lidl Bulgária terjeszkedési stratégiája már megkezdődött, az első két új üzlet Burgaszban és Ruszéban nyitotta meg kapuit.
Az év végéig további nyolc bolt megnyitását tervezik.
A bővítés során a vállalat egyaránt célozza a nagyobb városokat, mint Szófia, Plovdiv, Várna és Burgasz, valamint olyan kisebb településeket is, ahol eddig nem volt jelen, például Aytos, Septemvri és Kostinbrod.
A beruházások mértéke jelentős: minden egyes új üzlet 10-18 millió leva (5-9 millió euró) közötti összeget emészt fel, amely magában foglalja a földterület vásárlását, az építkezést és a berendezések költségeit. A Lidl tervei szerint mintegy 200 állandó és 140 szezonális munkahely jön létre, utóbbiak főként a tengerparti régiókban.
A Lidl nem csak új üzletek nyitásával, hanem a meglévő boltok modernizálásával is igyekszik versenyelőnyre szert tenni. Tervei között szerepel az önkiszolgáló pénztárgépek bevezetése, valamint az energiahatékonyság növelése napelemek telepítésével és elektromos autó töltőállomások létesítésével.
A terjeszkedési stratégia már most is érezteti hatását a piaci pozíciókban.
A Capital magazin előrejelzése szerint a Lidl 2024-re átveheti a vezető szerepet a bolgár kiskereskedelmi piacon, megelőzve a Kauflandot, amely 13 éven át uralta a szektort.
Bár a pontos számadatok nem publikusak, mindkét kiskereskedő forgalma megközelíti a 3 milliárd BGN-t (1,5 milliárd eurót).
A bolgár kiskereskedelmi piac harmadik helyezettje jelenleg a Billa, mintegy 1,2 milliárd BGN (613 millió euró) bevétellel. Eközben a kisebb szereplők is igyekeznek erősíteni pozíciójukat: a legkisebb élelmiszerlánc, a Minimart tulajdonosa, a BGK nemrég 25 millió eurós finanszírozást kapott terjeszkedési terveinek megvalósítására és napi működésének támogatására.
Címlapkép forrása: Adnan Farzat/NurPhoto via Getty Images