Alfredo Altavilla – a Fiat Chrysler egykori vezetője – elmondta, hogy két különböző üzem ilyen rövid időn belüli megnyitása arra utal, hogy a BYD óvatos megközelítést alkalmaz a gyártási műveleteknél, és inkább a helyi alkatrész-beszállítókra támaszkodik.
Hozzátette, hogy az autógyártó először olasz vállalatokat hívott meg tárgyalásokra, mivel azok magas szintű szakértelemmel rendelkeznek, és olyan prémium márkákkal – például német gyártókkal – kötöttek beszállítói szerződéseket.
A másik ok, hogy az olasz beszállítóknak jelenleg kevés a megrendelésük
– mondta Altavilla, utalva arra, hogy a Stellantis, az ország egyetlen nagy autógyártójának csökkenő termelése visszavetette a rendelésállományukat.
Hozzátette, hogy a BYD egyelőre nem döntött arról, hogy más európai országok alkatrészgyártóival is szervezzen-e hasonló megbeszéléseket.
A magyarországi és törökországi BYD-üzemek teljes kapacitásukon évente összesen 500 000 autót fognak gyártani, ami „több milliárd eurós forgalmat” jelenthet a beszállítók számára
– mondta Altavilla.
A találkozót február 20–21-én tartják Torinóban, ahol mintegy 300 különböző autóalkatrészt gyártó olasz vállalat képviselői, a BYD globális beszerzési igazgatója, valamint az olasz ipari minisztérium egyik tisztviselője is részt vesz.
Címlapkép forrása: Portfolio