A Mere árlistája szerint termékeik legalább 10, de gyakran 20 százalékkal olcsóbbak lennének, mint a Lidl, Aldi, Tesco, Auchan, SPAR és Penny kínálata. Az árlista, amely a december végi állapotot tükrözi, folyamatosan frissül a versenytársak árazásának függvényében.
Az orosz lánc kínálata szűkebb lenne, mint a hazai vásárlók által megszokott nagyáruházaké, körülbelül 500 különböző terméket kínálnának.
Sok közülük alacsony értékű márka, amelyekkel a magyar fogyasztók eddig nem feltétlenül találkoztak.
A Mere árlistájából kiderül, hogy számos népszerű termékkategóriában kínálnának jelentős árelőnyt. Például:
- Az alkoholos italoknál: egy liter almabor 846 forintba kerülne, szemben a versenytársak 1000 forint feletti árával.
- Vodka esetében a literenkénti ár 4341 forint lenne, ami 20 százalékos megtakarítást jelent a legolcsóbb konkurens ajánlathoz képest.
- Az alapvető élelmiszerek közül a búzaliszt kilogrammonként 800 forint alatt maradna, míg máshol ez 1000 forint körül mozog.
- A tejtermékeknél is jelentős különbségek mutatkoznak: például a 25 százalékos zsírtartalmú tejföl kilós ára 910 forint lenne, szemben a versenytársak 1010 forint feletti árával.
- A rizsért 520 forintot kérnének a többieknél megfigyelt 650 forinthoz képest.
- A tészta kilós ára nem érné el a 630 forintot, ami 10 százalékos engedmény lenne a 700 forintos legalacsonyabb árakhoz képest.
- Az étolaj literje 471 forint, itt már 20 százalékos a leárazás a versenytársaknál talált 590 forintos árhoz viszonyítva.
- A kilós cukor ára 350 forint, amiből a legolcsóbb 390 forint máshol.
- A sónál ugyanez 143 forint a 179-hez képest.
- Kolbászból vagy tucatfélét kínálnának, a kilós ár mindegyiknél 20 százalékkal mérsékeltebb a többiek hasonló árszintjéhez képest.
- A halrudacska kilónként 1850 forint lenne, ami jó ár, hiszen 2300 forint fölött árazzák a többieknél.
A legújabb ígéretük szerint 2025 első felében nyitnák meg első üzleteiket Magyarországon. Ez a bizonytalanság kétségeket ébreszt a vállalat szándékainak komolyságát illetően, és negatívan befolyásolhatja a potenciális beszállítói kapcsolatokat.
Címlapkép forrása: Joan Cros/NurPhoto via Getty Images