A német autipari óriás ContiTech divíziója csütörtökön jelentette be, hogy bezárja németországi üzemeit Bad Blankenburgban, Stolzenauban és Moersban, valamint a frohburgi és geithaini kombinált telephelyeket. Emellett a Hannover-Vahrenwald-i üzem termelését 2026 első felében várhatóan megszüntetik és a Cseh Köztársaságba helyezik át, míg egy hamburgi telephelyen csökkentik a tevékenységeket.
Ez a lépés összhangban van azzal a Continental által korábban bejelentett tervvel, amely több mint 7000 munkahely leépítését irányozza elő.
A vállalat már több mint egy éve dolgozik ezen a szerkezetátalakítási programon, amely a költségek csökkentését és a hatékonyság növelését célozza.
Egyelőre arról nincsenek hírek, hogy a cég magyarországi termelését ez hogyan érinti, pedig erős a Continental és a Contitech jelenléte.
Makón a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. autóipari hűtő-fűtő csöveket gyárt és szerel össze, míg Vácott folyadékrendszerekhez kapcsolódó termékeket állítanak elő. Nyíregyházán különböző gumiipari termékeket gyárt, a szegedi telephely pedig a cég legnagyobb európai textilerősítésű hevedergyára, amelynek termékei világszerte elérhetők. A vállalat magyarországi egységei szállítószalag-rendszereket, folyadékkezelő megoldásokat és légrugókat is gyártanak, amelyek az ipar számos területén hasznosulnak.
Az autóipar Európa-szerte komoly kihívásokkal néz szembe. Számos vállalat kényszerül gyárbezárásokra és nagyarányú elbocsátásokra a gyenge kereslet, a magas költségek, a kínai konkurencia és az elektromos járművekre való átállás vártnál lassabb üteme miatt.
Philip Nelles, a Continental igazgatótanácsának tagja és a ContiTech divízió vezetője így nyilatkozott a helyzetről:
Az autóipar és az európai lignitbányászat helyzete kihívások elé állít bennünket.
A Continental részvényei enyhén erősödtek a leépítésekről és gyárbezárásokról szóló hírekre:
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Julian Stratenschulte/picture alliance via Getty Images