Németország az orosz gázszállítások leállása óta jelentősen növelte az LNG-kapacitását, rekordidő alatt építve ki új infrastruktúrát a tengerparti régiókban. Az úszó tároló- és újragázosítási egységek (FSRU-k) kulcsszerepet játszanak ebben a stratégiában.
Az elmúlt hetekben, miután az Európai Bizottság jóváhagyta a DET állami támogatására vonatkozó terveket, valami nagyon megváltozott, és ennek Ingo Wagner, a ReGas vezérigazgatója hangot is adott a Reuters-nek. Úgy fogalmazott:
2024 karácsonya óta "egyenlőtlen versenyben" vannak a DET-tel.
A magáncég azt kifogásolja, hogy az állami vállalat a költségek alatt is kínálhat kapacitást, amit ők nem engedhetnek meg maguknak.
A ReGas Deutsche Ostsee terminálja különösen fontos szerepet tölt be a régió gázellátásában, főleg olyan országok számára, mint Csehország és Szlovákia, amelyek az orosz szállítások kiesése után kénytelenek voltak új forrásokat keresni.
A DET február elején rövid távú árveréseket tart északi-tengeri termináljaira. A vállalat állítja, hogy betartja a szabályozási követelményeket, és az árverések célja az ellátásbiztonság fenntartása a visszafogott kereslet ellenére.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: EU