A kivágott fák helyett, azokkal megegyező területű csere-erdőket telepítenek az állam által kijelölt helyen. A pálya sem marad zöld felület nélkül. A bővítés után, a kerítéshez közelebb ugyanúgy lesznek fák, bokrok és cserjék, mint korábban.
A védett (7 védett és 1 fokozottan védett) növények áttelepítése, botanikus szakemberek felügyelete mellett már ősszel lezajlott.
Az M1-es autópálya bővítési munkálatai során kitermelt, állami tulajdonban álló faanyagot szociális tűzifaként osztják szét.
Az M1-es bővítésének nagyvolumenű munkái a főpályán legkésőbb idén szeptember 1-jén elindulnak.
Az előkészítő munkák tavaly ősz óta folyamatosan zajlanak. Az M1-es mintegy
80 km hosszan lesz 2*3 sávos Bicskéig három év alatt (2028. augusztus 31-ig), a 94-es km-nél található Concó pihenőig pedig négy év alatt (2029. augusztus 31-ig) készül el.
A pálya egy-egy intelligens leállósávot is kap mindkét oldalon, melyek baleset, forgalmi helyzet, felújítás esetén a központból megnyithatók.
Címlapkép forrása: MKIF