Portfolio signature

Tarolnak a hibrid autók, megakadt az elektromos átállás Európában

2024-ben alig nőtt az európai autópiac, miközben a teljesen elektromos autók iránti kereslet visszaesett, főként a legnagyobb piacnak számító Németországban, ahol a támogatások megszűnése erősen meglátszott az eladások alakulásán. A hibridek azonban szárnyaltak, eladásaik több hónapon át megelőzték a benzineseket, így ezekben az időszakokban a legkeresett hajtáslánccá váltak az európai piacon. Magyarország eközben kiemelkedett az EU-s mezőnyből: az autóeladások kétszámjegyű növekedést mutattak, köszönhetően a hibridek erős növekedésnek, és a támogatott elektromos autók sikerének. A gyártók tekintében érdekes átrendeződések történtek, a Volkswagen ugyan legnagyobbként még növelni is tudta piaci részesedését, de a japán és más keleti gyártók szépen elkezdtek feljönni, többnyire a nyugati gyártók kárára.

Alig nőtt az EU-s autópiac

Lényegében stagnált az Európai Unió autópiaca 2024-ben, az EU-s személygépkocsi regisztrációk mindössze 0,8%-kal 10,6 millió darabra nőttek - derült ki az ACEA frissen publikált adataiból. A legnagyobb piacok közül Spanyolország tavaly is jól teljesített, 7,1%-os növekedési rátával, azonban a többi nagy piacon, így Franciaországban, Németországban, és Olaszországban is estek az eladások.

Bőven az átlag felett nőtt többek között a lengyel, a bolgár, és a magyar piac is a tavalyi évben.

Ugyan a 2022-es évhez képest jóval több autó talált gazdára az Európai Unióban, a 2019-es Covid előtti szinthez képest továbbra több mint kétmillióval kevesebb autót vesz fel a piac.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés