A MÁV idén nyáron már kongatta a vészharangot, hogy drasztikusan megnőtt a vasúti balesetek száma 2024-ben 2023-hoz viszonyítva. Ezek túlnyomó többsége az átjárókban következik be, vagy abban az esetben, ha valaki figyelmetlenül a sínekre téved, tehát ezek alapvetően nem a vasúttársaság felelősségi körébe tartoznak. A balesetek nagyon sokszor halálos kimenetelűek. A cég többek között táblákkal és figyelemfelkeltő kampányokkal igyekszik ezt a számot csökkenteni. Lesz dolga bőven, mert az 1000 kilométer vasútvonalra vetített balesetek, átlagos számát tekintve (2012-2023) Magyarország a második legrosszabb helyen áll Európában. A Covid után ugyan megindult a csökkenés itthon, de ez a trend megtörhetett.
Az elmúlt bő évtizedben (2012 és 2023 között) 1 677 vasúti baleset történt Magyarországon az Eurostat szerint. Ebbe beletartoznak a más járművel való ütközések, gázolások, de a kisiklások és tűzesetek is. Utóbbiból nincs sok. A hazai vasúti pálya hossza az elmúlt 10 évben átlagosan 7 600 kilométer volt, ehhez képest pedig az 1 677 baleset nagyon sok. Ez kilométerre...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés