A prágai Štěrboholy Retail Parkban található 1700 négyzetméteres üzletben ruházati cikkek, szerszámok, kerti felszerelések és háztartási cikkek kaphatók jelentős árengedménnyel. Az outlet naponta nyitva tart, és rendszeresen frissülő árukészlettel várja a vásárlókat.
A Blesk című helyi napilap beszámolója szerint az üzlet megnyitása óta hatalmas tömegek és hosszú sorok alakultak ki.
A vásárlók órákig várakoztak, sőt, még a parkolóba való behajtásnál is dugók keletkeztek.
Az első napokban több ezren látogattak el az üzletbe, bár a helyi média szerint a kezdeti izgalom azóta valamelyest alábbhagyott.
Eliška Froschová Stehlíková, a Lidl szóvivője a Blesknek nyilatkozva elmondta:
amennyiben a prágai üzlet sikeresnek bizonyul, a Lidl tervezi az outlet koncepció kiterjesztését Csehország más helyszíneire is.
Az új üzleti modell nem előzmény nélküli: a koncepciót a Magyarországon, Portugáliában és Spanyolországban már sikeresen működő Lidl outlet formátum ihlette. Az outlet üzletek olyan termékekhez is hozzáférést biztosítanak a vásárlóknak, amelyek a hagyományos csatornákon keresztül esetleg nem kaphatók, és a Lidl számára is segítenek a készlet hatékonyabb kezelésében.
A Lidl, testvérvállalatával, a Kauflanddal együtt (mindkettő a Schwarz csoport része) jelentős sikereket ért el a Csehországban. A vállalat a piacvezetők közé tartozik az országban, több mint 320 üzletből és egy webáruházból álló hálózatot működtet. A 2023/2024-es pénzügyi évben a Lidl 88,6 milliárd cseh koronás (3,5 milliárd eurós) árbevételt és 1,9 milliárd cseh koronás (75,7 millió eurós) nettó nyereséget ért el Csehországban.
Címlapkép forrása: Horacio Villalobos#Corbis/Corbis via Getty Images