A cég emailben válaszolt a HVG kérdéseire, a válaszokból kiderült, hogy a tavaly májusi nyitás óta a Primark budapesti üzlete nagy népszerűségnek örvend. A vállalat képviselői elmondták: "kellemes meglepetésként ért minket a magyar vásárlók izgalma és lelkesedése, mind az üzletnyitás, mind az azt követő hónapok során." Különösen a divatkollekcióik mellett a lakberendezési és életmód kategóriák iránti erős kereslet lepte meg őket pozitívan.
A Primark széles vásárlói bázissal rendelkezik, a gyerekektől az idősebb korosztályig. A cég folyamatosan fejleszti kínálatát, hogy minden korosztály igényeit kielégítse. Külön figyelmet fordítanak a speciális termékkategóriákra is, mint például a posztoperatív melltartók vagy a menstruációs fehérneműk.
A vásárlási szokásokat illetően a Primark tapasztalatai szerint a nők általában több kategóriát fedeznek fel és nagyobb értékben vásárolnak, míg a férfiak inkább célzottan, alapvető ruházati cikkekre koncentrálnak. A legkelendőbb termékek közé tartoznak a mindennapi alapdarabok, a szabadidő-ruházat és a farmerkollekciók, valamint a szezonális termékek.
A karácsonyi szezon különösen erős volt a Primark számára Magyarországon.
Bár jelenleg nincs konkrét terv új magyarországi üzlet nyitására,
a Primark vizsgálja a további növekedési lehetőségeket a régióban.
A cég megerősítette, hogy a következő években két új üzletet terveznek nyitni Romániában.
A Primark nem tervezi a Click and Collect szolgáltatás bevezetését Magyarországon a közeljövőben, és online értékesítést sem folytat.
Az árképzést illetően a Primark igyekszik alacsonyan tartani az árakat, és a magyarországi indulás óta nem emelt árat.
Bár a Primark optimista a magyarországi piacot illetően, hangsúlyozzák, hogy még a piac megismerésének korai szakaszában járnak. A jövőbeli terveiket illetően a cég képviselői így fogalmaztak: "mindig keressük azokat a lehetőségeket, amelyekkel egyedi kínálatunkat elérhetővé tehetjük még több vásárló számára Közép- és Kelet-Európában."
Címlapkép forrása: Portfolio