A 34 méter hosszú jármű jelenleg utasok nélkül közlekedik, miközben átfogó teszteken esik át. A gyártó szakemberei már alaposan megvizsgálták és összehangolták a villamos kulcsfontosságú rendszereit, beleértve a fékberendezést, a klímarendszert és az ajtóvezérlő szoftvereket.
A következő lépcsőfok az 1000 kilométeres kötelező próbafutás lesz, amelyet a közlekedési hatóságok írtak elő.
Amennyiben a villamos sikeresen teljesíti ezt a kihívást és a hatósági vizsgát, átadják a megrendelő BKK-nak, és megkezdheti a menetrend szerinti közlekedést. Az első tervek szerint a dél-pesti vonalakon fog debütálni.
A spanyolországi Zaragozában gyártott villamos számos fejlesztésen esett át a már Budapesten közlekedő CAF-modellekhez képest. Nagyobb teljesítményű klímaberendezéssel szerelték fel, továbbá korszerűsítették a karosszériáját, megújítva a jármű oldalait, ajtóit és a kapcsolódó belső burkolatokat.
A BKK tervei szerint az új járművek bevezetésével több vonalon is nőhet az alacsonypadlós, légkondicionált villamosok száma. Többek között az 1-es, 14-es, 42-es, 50-es és 69-es vonalakon várható bővülés. Emellett, ha a szükséges európai uniós támogatás rendelkezésre áll és megvalósulnak a szükséges infrastrukturális fejlesztések, a 2-es, 23-as, 24-es járatcsaládokon, valamint az 51A és 62-es vonalakon is megjelenhetnek a korszerű járművek.
A jelenlegi beszerzés utolsó járműve várhatóan 2026 végén állhat forgalomba. A BKK már dolgozik egy újabb tender kiírásán, amely akár több mint 100 további villamos érkezését eredményezheti Budapestre 2030-ig.
Címlapkép forrása: BKK