Az Egyesült Államokban a kiskereskedelmi eladások az ünnepek előtti hét hétben 4,8%-kal növekedtek éves szinten, derült ki a Visa Consulting & Analytics jelentéséből. Az online értékesítések 7,1%-os emelkedést mutattak, míg a hagyományos üzletekben 4,1%-kal nőtt a forgalom – számolt be az MTI.
A kiskereskedelmi tranzakciók döntő része, 77%-a, továbbra is fizikai boltokban zajlott, míg az online vásárlások a forgalom 23%-át tették ki.
Az értékesítési adatok szerint az elektronikai cikkek forgalma 4,2%-kal, a ruházati termékeké 5%-kal, míg az építőanyagoké 4,7%-kal nőtt. Ez az előző évhez képest kiegyensúlyozottabb fejlődést mutat: tavaly az elektronikai cikkek 10,3%-os ugrást értek el, miközben a ruházati szektor csak 2,4%-kal nőtt, az építőanyagoké pedig csökkent.
Az adatok a kiskereskedelmi szektor stabilabb növekedésére utalnak, miközben az online szegmens dinamikus bővülése folytatódik.
Az Egyesült Államokon kívül is jelentős növekedést tapasztaltak: Brazíliában 12,2%-kal, Ausztráliában 7,4%-kal, Dél-Afrikában 7%-kal, míg az Egyesült Királyságban 2,3%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images