A Boost Pre-Meal Hunger Support nevű fehérjeital a súlycsökkentő termékek virágzó piacát igyekszik megragadni, és a vállalat állítása szerint segít elnyomni az étvágyat.
Az új termék a GLP-1 nevű bélhormont utánozza, hasonlóan, de sokkal enyhébb hatással, mint a népszerű fogyókúrás gyógyszerek, például a Novo Nordisk készítménye, a Wegovy és az Eli Lilly egyik sztárterméke, a Zepbound. Ezek a heti rendszerességgel beadott injekciók visszafogják az emberek étvágyát és elősegítik a teltségérzetet.
Az új fehérjeital legfeljebb 30 perccel étkezés előtt fogyasztandó, és elsősorban azoknak szánják, akik GLP-1 gyógyszereket vagy más súlycsökkentő készítményeket szednek.
A termék négyes csomagban kapható az Amazonon és egyes CVS-üzletekben, 10,99 dolláros áron. Egy adag 10 gramm tejsavófehérjét, 45 kalóriát és 1 gramm cukrot tartalmaz, valamint zsírmentes.
Lora Heisler, az emberi táplálkozás tanszékvezetője és a Rowett Intézet kutatási igazgatója azonban szkeptikus a termék hosszú távú hatásaival kapcsolatban.
Úgy vélem, hogy ez a fehérje injekció segíthet egy kicsit több GLP-1-et felszabadítani, de valószínűleg egy pohár tejjel is hasonló jellegű felszabadulást érhetünk el
A Nestlé korábban már más termékekkel is célozta a fogyni vágyókat. Az év elején egy új, 5 dolláros fagyasztott pizza és fehérjével dúsított tészta termékcsaládot kezdett el árulni az Egyesült Államokban, kifejezetten a fogyókúrás gyógyszereket szedők számára tervezve.
Az elhízás elleni gyógyszerek piaca jelentős növekedés előtt áll. Elemzők becslése szerint egy évtizeden belül akár évi 150 milliárd dollárt is érhet globálisan. Ez a tendencia azonban aggodalmat keltett egyes élelmiszeripari vállalatoknál, miután a Walmart tavaly enyhe visszaesést tapasztalt az élelmiszerfogyasztásban a gyógyszeres kezelések hatására.
A Nestlé hangsúlyozza, hogy új termékei nem hivatott helyettesíteni a fogyókúrás gyógyszereket, és hatása nem erőteljes. A vállalat által szabadalmaztatott formula peptidek keverékén alapul, amelyek gyorsan emésztődnek, és aminosavcsúcsot adnak a fogyasztónak, ami aztán megfékezi az éhségérzetet.
A termék hatékonyságát egy 2021-es vizsgálat is alátámasztja, amelyben 26, 2-es típusú cukorbetegségben szenvedő ember vett részt. Az eredmények szerint a tejsavófehérjét fogyasztó csoportban az étkezés utáni két órában 22%-kal csökkent a glükózszint a placebocsoporthoz képest, és a GLP-1 hormonra is pozitív hatás mutatkozott.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Shutterstock