Az Evercore ISI legfrissebb felmérése szerint a Netflix piaci pozíciója továbbra is szilárd a streamingen belül: az óriáscég vezeti a piacot 58%-os penetrációval, megelőzve az Amazon Prime Video-t (54%) és a Disney Hulu-t (44%). Az előfizetői elégedettség is csúcson van: a megkérdezettek 63%-a "rendkívül vagy nagyon elégedett" a szolgáltatással.
A felmérés arra is rámutatott, hogy
az előfizetők árérzékenysége csökkent,
egy esetleges havi 1 dolláros áremelésre a válaszadók mindössze 26%-a reagálna lemondással, szemben a korábbi 45%-kal. Ez megkönnyítheti a Netflix dolgát az áremelések végrehajtásában.
A Citibank elemzői szerint
a Netflix 2025-ben akár 12%-kal is emelheti az árakat az Egyesült Államokban.
"Az alapelvünk az, hogy nagyon keményen kell dolgoznunk azon, hogy minden negyedévben több értéket nyújtsunk az előfizetőknek" - mondta nemrég Greg Peters, a társaság vezérigazgatója.
Ha ez sikerül, akkor időnként megkérjük őket, hogy fizessenek egy kicsit többet, hogy ezt tovább tudjuk csinálni
A jövőben a Netflix további lépéseket tesz az élőben zajló tartalmak irányába. A karácsonyi élő NFL-meccsek és a 2025-ben induló WWE "Raw" a cég várakozásai szerint tovább növelik majd az előfizetők elkötelezettségét. A felmérés szerint a megkérdezettek 47%-a nagyobb valószínűséggel tartaná meg a Netflix-előfizetését, ha több élő tartalom kerülne a kínálatba.
Az alacsonyabb árú, hirdetésekkel együtt lévő előfizetési szint bevezetése is sikeresnek bizonyult. Ez nemcsak visszatartja az embereket a lemondástól, de lehetőséget ad a Netflixnek arra is, hogy emelje az árakat a drágább, reklámmentes szinteken.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images