Az IG Metall keddi közleménye szerint
összesen 98 650 munkavállaló csatlakozott a sztrájkhoz kilenc németországi üzemben.
A reggeli műszakokban kétórás munkabeszüntetést, míg az esti műszakokban korai műszakzárást tartottak.
A Volkswagen 87 éves fennállása során először fenyegetőzik németországi gyárbezárásokkal, amelyekkel költségcsökkentést és a nyereség növelését célozza. Az európai autógyártók jelenleg számos kihívással néznek szembe: gyenge kereslet, magas gyártási költségek, erős kínai konkurencia és a vártnál lassabb átállás az elektromos járművekre.
"Ez volt az első, erőteljes hatása a téli tiltakozásnak.
A Volkswagennek észhez kellene térnie és végre félretenni rémálomszerű terveit, különben a dolgozók megtalálják a megfelelő választ
- nyilatkozta Thorsten Groeger, az IG Metall főtárgyalója.
A szakszervezet a múlt héten olyan javaslatcsomagot terjesztett elő, amellyel állításuk szerint 1,5 milliárd eurót lehetne megtakarítani. Az intézkedések között szerepel a 2025-ös és 2026-os bónuszokról való lemondás is. A vállalat vezetősége azonban irreálisnak minősítette ezeket a javaslatokat, és az elkerülhetetlen késleltetésének nevezte.
Az IG Metall további munkabeszüntetésekkel fenyeget,
amennyiben nem sikerül megállapodásra jutni a vállalatvezetéssel. A konfliktus kimenetele jelentős hatással lehet nemcsak a Volkswagen, de az egész német autóipar jövőjére is.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Iona Dutz/Bloomberg via Getty Images